DIY pennhållare

 
Jag har haft den här pennhållare sedan innan och faktiskt gjort liknande diy med den fast andra färger. Men då delade jag inte med mig hur jag gjorde den vilket jag kommer göra nu :)
 
Du behöver:
1 papper i vilken färg/mönster som helst
Något typ utan lim eller tejp
Ev.band 
Gammal (ful) pennhållare
Penna
Linjal
Sax
 
 
Jag hade den här pennhållaren som jag skulle göra om.
 
Det första jag gjorde var att mäta hur mycket utav pappret som jag behövde för pennhållaren.
Använde pennan och linjalen som hjälpmedel för att märka av vart jag skulle klippa.
 
När jag hade klippt ut den började jag att limma fast pappret på pennhållaren. Jag använde mig utav en limpistol eftersom pappret var lite tjockare men har man tunnare papper kan man bara tejpa fast i början och sedan i slutet. 
Men jag tog lite lim i taget för att det inte skulle torka och så gjorde jag hela vägen runt.
 
Bandet limmade jag fast uppe vid kanten på samma sätt som jag limmade fast pappret. Tyckte dock att det va lite tomt så jag knöt en rosett uav samma band. Limmade även ihop rosetten där den känndes lite lös och sedan limmade jag på den på pennhållaren.
 
FÄRDIGt!
 
Jag belv riktigt nöjd med resultatet.
Vad tycker ni??
 
 
 
 
 
desk - desk diy - diy - room
1
Anonym

Så himla fin 😍
Kika gärna in hos mig 🌸 http://nouw.com/miniochluna

Svar: Tack! Visst blev den❣️
Enna Jamakosmanovic