My closet!

Jag älskar ju mina kläder, väskor och skor. Något jag kanske gillar en procent mer är att organisera garderoben och det händer då ett par gånger om året. Senast i helgen. Tänkte därför visa er min garderob nu när den är så fint organiserad och städad, även fast den nästan alltid är det. 
 
Först ut är självklart själva garderoben som kommer från Ikea. Som ni ser är det skjut dörrar och den ena har en spegel medans den andra har en så att säga vanlig dörr. Det här är ett riktigt smart och bra tips om man inte har mycket plats i rummet men man vill ändå ha en spegel. Trots allt måste man kunna se sin outfit :) 
HÄR kan ni få tips på hur jag organiserar min garderob.
På den vänstra sidan har jag alla mina kläder på galgar. Det är där det är enklast att organisera utifrån färg om du frågar mig medans på den högra sidan förvarar jag både mina kläder, smycken och väskor, vilket gör att jag försöker göra så att det liknar mer som att man kommer in i en affär. Låter det konsitgt ? Det gör det säkert. 
Som ni ser har jag försökt gå från vitt till beiget till svart med något inslag av en annan färg. Sedan brukar jag också insom färgerna organisera utifrån plagg, dvs korta, långa ärmar, tjock tröja och kavajer. 
   
Nu till den högra sidan där jag som sagt har både mina väskor, byxor, tröjor och smycket. Här har jag försökt organisera det lite utifrån färg men också så att det ser lyxigt ut när man tittar på hyllorna. Det ska trots allt vara roligt att öppna garderoben varje morgon och hitta en outfit. 
 
Den hyllan som är högst upp tänker jag inte visa då det är bara en massa olika saker som inte är intressanta att se. Däremot har vi nästa hylla där jag har lite tjock tröjor, T-shirts, byxot och väskor. Här har jag i alla fall försökt gå mot de gråa tonerna. 
Nästa hylla har mycket rosa, där har jag för det mesta mina väskor och mina smycken. Har faktiskt delat med mig av min smycket kollektion, som ni kan läsa mer om HÄR.
Sista hyllan har jag mina solglasögon, jeans och någon väska. 
Slutligen har jag två stora lådor där jag förvarar linnen, underkläder, pyjamas, träningskläder och kläder jag har på mig hemma. 
Hoppas att ni gillade inlägget!
Hade varit jättekul om ni berättar hur er garderob ser ut och vad är er dröm garderob är? <3
 
 
 
closet - dröm - fashion - garderob - ikea garderober - mode
1
Sofija

Fint organiserat!

Svar: Tack så mycket! <3
Enna Jamakosmanovic