“ Personal style items” & “ The glues items”

Våra kläder kan delas in i två kategorier, personliga kläder och våra " glue items", som i sin tur skapar en garderob som fungerar bra. Det innebär också att vi har en bra bas men våra outfits är inte lika basic som någon annans för vi har våra " personal style items". 
Vad innebär det dock att ha personal style items och glue items? 
Berätta gärna vilka plagg detta är för er? 
De här två begreppen upptäckte jag för första gången hos influencerns Tess, hon är väldigt mån om att man investerar i tidlösa plagg och inte handlar bara för att handla. Hon pratade på sin instagram om dessa två begrepp som jag tyckte var ett otroligt bra sätt att beskriva hur någons garderob bör se ut. 
The glue items
Om vi börjar med "the glue items" , det är som basplaggen i ens garderob. The glue items kommer att hålla ihop garderob, göra att du enkelt kan styla dina kläder och enkelt sätta ihop outfits som alltid kommer att funka. Samtidigt som glue items är rätt lika för de flesta människor kan det skilja sig beroende på ens stil. 
Några sådana plagg är den vita blusen, blåa jeansen, vita sneakersen och den vita kappan under vintern. Som ni ser är detta väldigt enkla plagg, basplagg som funkar året om och som går att syla med det mesta. 
Personal style items
Detta är då plagg som representerar din personliga stil, min som ni vet är elegant och lite romantisk, av den anledningen är några utav mina personal style items en plisserad kjol och en kavaj. Dessa plagg kommer du hitta i din garderob som står ut och därför inte tillhör basgarderoben.
Vissa av dessa plagg är självklart enkla att styla och går bra att ha i basgarderoben, men de kommer mer att representera din stil och bör därför passa bättre i den kategorin snarare än i "glue items"
Så här funkar det i praktiken
Mina glue items är till exempel min vita t-shirt blus, mina svarta jeans och min vita stickade tröja. Däremot är mina personliga plagg en tweed kavaj, en plisserad kjol och en väldigt detaljer blus. Det här är sådana plagg som ni kanske inte har i er garderob, för detta representerar inte er stil. Istället finns det en större chans att vi har liknande "glue items". 
Nu vill jag veta, vad är era "personal style items " och gärna några "glue items"!

4 elegant style - basgarderob - elegant mode - elegant outfit - fashion guidence - sommar - sommar outfit
12
Pauline

så vackert med hortensior :)

Julia Svensson

Åh så fin du är!!

lisa

Vilka fina bilder och din kjol är jättesnygg :)

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Jag har också en plisserad kjol och klänningar men annars föredrar jag basplagg. Kramis <3

Svar: Så underbart <3
Enna Jamakosmanovic

johanna

Åh, visste inte att man delade upp det så. Verkligen kul att lära sig mer <3

Svar: Kul du tycker om det :)
Enna Jamakosmanovic

Emilia

Men fina! Och vilka underbara bilder 😍

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

Hilma

Vilka helt underbara blommor! Och du strålar, fina du <3

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic

❥ T'

Vilken härlig läsning! Själv har jag typ bara basic linnen, leggings och mjukis.

Svar: Kul du gillar det!
Enna Jamakosmanovic

Annie

Min sil är mer sportig, gillar det bäst! ;) Sportig plus feminin :)
Underbara blommor!

Svar: Så kul!
Enna Jamakosmanovic

Jasmine

Kul att jag har fått lära mig något nytt - tack för det!

Svar: Tack för kommentaren.

Kram

Svar: Kul du gillar det :) Kram
Enna Jamakosmanovic

sara

ROligt inlägg och fina bilder :)

ullie

så fin du är alltid gillade oxå tess som visar flera olika i samma visning liksom o tips enkla för att bli snygga ändå

alltså jag älskar hortensia!!

Svar: Ja, hon har ju så bra tips och outfits :)
Enna Jamakosmanovic