Nyttiga scones med banan

Enkla, snabba, goda och nyttiga scones att göra på morgonen utan mycket eftertanke. 
För 6 scones behöver du:
1 mogen banan
2 ägg
ca 1 dl havregryn
2 dl mandelmjöl
Ev en halv dl hasselnötter eller valnötter
2 msk linfrön
2 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljpulver
Lite salt
Lite kanel
För söta scones hacka lite choklad och lägg i  
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Blanda alla torra ingredienserna
3. Mosa banan och tillsätt äggen. Blanda!
4. Låt sconesen vara i ugnen i ca 15 min
 
bilder - daily life - frukost - god morgon - höst - inspiration
20
Tess

Åh så gott 😀 bakade bröd för någon dag sen och de är så gott med egen gjort bröd.

Tack för att du lämnade ett spår i min blogg 😊

Kram tess

Svar: Det är ju så gott med hem bakat bröd :)
Enna Jamakosmanovic

Sara Ekman

Åååh mums! Var såå länge sedan jag gjorde scones :)

Svar: Du borde testa detta receptet :)
Enna Jamakosmanovic

Emelie Andersson

Åh vad fint och gott! :)

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Elinn JL - Toppbloggare och mamma!

Men åh vad gott! :D

Svar: :) <3
Enna Jamakosmanovic

Celine

Mums så gott!

Svar: :)
Enna Jamakosmanovic

Emma Engström

Hoppas du får en underbar dag! :D

Svar: Tack det samma <3
Enna Jamakosmanovic

Linda

Sikken gofrukost!! Scones var evigheter sedan jag åt!
Svar: Tack, ja antingen är man en kvällsmänniska eller en morgon människa. Jag är inget dära, haha. Mer kvälls i sådana fall.

Svar: Man gör det verkligen för sällan :)
Enna Jamakosmanovic

Alice

Åh, så gott, en perfekt början på dagen ju! <3

Svar: Så mysig start :)
Enna Jamakosmanovic

Tessie - Fotograf

Det är verkligen så himla gott, måste göra det någon morgon och en STOR kopp te! :) Tack för inspo!
SV: Ja visst blev det fint? :) Så nöjd. Alltid kul att fyna på rea. Hihi :) Kram

Svar: Scones och te, så got kombo :)
Enna Jamakosmanovic

Carro

Vilken mysig och god start på dagen 😍

Svar: Njöt av varje tugga :)
Enna Jamakosmanovic

Maria Pettersson

Scones ska jag laga i morgon! Jag har fått en ny köksmaskin idag, så den blir invigd i morgon ;)

Svar: Nämen vad kul!!
Enna Jamakosmanovic

jessy

Gott!

Svar: Du måste testa!
Enna Jamakosmanovic

Josäfin Andersson

åh vad goda sconesen låter!

Svar: Så gott!
Enna Jamakosmanovic

Louise

MUMS vad gott med scones :D

Svar: Gott i gott gott :)
Enna Jamakosmanovic

Matilda Berlin

Men alltså guuu vad mysigt!! Kan liksom inte ens minnas sist jag bakade scones... Borde göra det snart!! <3

Svar: Man bakar scones verkligen för sällan :) <3
Enna Jamakosmanovic

Dixi Wonderland

Vilken pangfrukost :D

Svar: Oh yes;)
Enna Jamakosmanovic

Sarah

Ser jättemumsigt ut :)

Svar: Så gott:)
Enna Jamakosmanovic

natalie

men åh, så gott med scones!!

Svar: mums :)
Enna Jamakosmanovic

Jeanette

Så himla gott! :) Bakar scones alldeles för sällan

Svar: Håller med dig! Tror dock att det kommer ske oftare nu när jag har det här receptet ;)
Enna Jamakosmanovic

Kamilla

Så godt det så ut! :)

Svar: Så mumsigt :)
Enna Jamakosmanovic