5 ways to wear jeans!

Jeans, tror jag är det plagget som nästan varje person har i sin garderob oavsett vilket kön och vilken ålder. Det är ett enkelt och basic plagg som funkar till det mesta. Även fast det är ett så pass enkelt plagg att styla kan det ändå vara kul att få lite tips på hur man kan styla det :)
Vilka jeans brukar ni använda och vilken färg? 
 
 
Första kombinationen är jeans och blus, vilket är det jag oftast kör på. Oavsett vilken blus jag har, vilket oftast är en lite festligare och inte så enkel, lyckas jeansen tona ner blusen och gör så att den funkar till vardag. En vit blus är en standard till jeans men en blå skjorta eller ljus rosa blus funkar lika bra. 
Jeans den nederdelen som är enklast och mest basic, men det ska inte stoppa dig från att bära dem vid festligare event för du känner dig inte tillräckligt uppklädd. Testa därför att köra på högklackat. Jag använder inte än mycket högklackat, men det här är en kombination jag längtar till. Kör på de klasiska färgerna eller testa en stark och ögonfallande färg som röd. 
 
Kavaj är go to plaggen för att klä upp ett par jeans, speciellt ihop med ett par högklackat. Självklart kan man hålla sig till svart och rutigt men en vit kavaj en minst lika snyggt om inte ännu snyggare. Ljusrosa, baby blå och tweed är några andra alternativ. För att får en ned tonad outfit kan man ha en t-shirt eller spets linne, annars kan man styla med en blus. 
T-shirt och jeans är nog en go to kombination för många men istället för att bara ha en enkelt outfit, testa att styla med andra plagg. Det kan tex vara en läderjacka, jeansjacka, kavaj eller kofta. 
Den ultimata vinter outfiten är nog byxor och en tjock tröja men självklart kan man köra på ett tunnare material under de varmare årstiderna. Jeans med en kappa, sweatshirt, längre eller kortare kofta funkar också väldigt bra.
 
 
fashion tips - inspiration - mode - mode blogg - mode collage - mode outfits
27
Amanda

Så roligt inlägg! :D

Netti Starby

Jag älskar jeans och speciellt blå denim! :-D Kramis

Linnéa

Jeans and heels för min del, mina ljus ljus blå är favvisen 🥰

Ullie

ja äe så himla ålig på att ha jeans på mej
tycker det är snyggt på anra men ja gillar inte o ha det p0å mej hårda otäck o särskilt med knapp då

Louise

Älskar jeans! :D

MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap

Jag älskar jeans, skulle kunna ha det jämt! Världens mest användbara plagg :D

Amanda (Swedish Passport)

Jag äger faktiskt inte ett enda par jeans, haha! Tycker verkligen inte att det är bekvämt, men sen så gillar jag ju inte byxor överlag heller så kan ju ha något med det att göra ;)

Matilda Berlin

Men åhh! Beställde faktiskt hem ett par nya jeans igår, så det här kom ju verkligen PERFEKT!! Tack finaste! Stor kram <3

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag bär endast skinny stuprörsjeans och nästan bara i mid denim-färg. Det är för att jag har så feta vader, så när jag har "loosie fit" blir de ändå tighta, och det ser bara ut som att jag har en påse på snippan typ >.< Så stuprörisar för mig!

Svar: Brukar också köra på tjata byxor, allt annat blir bara fel..hahaha
Enna Jamakosmanovic

Celine

Omg så mycket snyggt <33

Dixi Wonderland

Bra inlägg :)

Yasmine

Bra tips! Jag kör jeans med allt typ (men så är min stil väldigt speciell också haha!) :) Köper mina jeans på Gina för det är enda stället jag lyckats hitta bra tighta jeans! Kram <3

Svar: Brukade köpa på Gina innan också men har gått över till Zara :) <3
Enna Jamakosmanovic

Johanna Utterberg

Åhhh så snygga tips, älskar att jeans funkar till så mycket!! :)

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Emma Engström

Alltså du är ju så himla grym på mode alltså! Så himla bra tips du ger vännen :D <3

Svar: Tack så mycket finis <3
Enna Jamakosmanovic

Ida - foto & häst

Riktigt snygga outfits asså!! :D

Sarah

Håller med om att jeans är snyggt till det mesta :)

Svar: Eller hur
Enna Jamakosmanovic

Therese

Så härlig inspo!

Sara Ekman

Jeans är sååå snyggt <3

Pauline Hurtig

så snyggt!

blondina

Gud va fina kläder :) sv; Jag har haft en hyfsat bra dag och sorry för sent svar :)

Carolina

Ja, jeans passar verkligen till allt! Jag har både ljusa och mörka i min garderob faktiskt. Tycker det är bra att ha lite mörkare i vissa tillfällen eller under det mörka halvåret ;)

Svar: Så sant :)
Enna Jamakosmanovic

Veronica Pettersson - Mode och Livsstil

Snyggt!!

Sv: Tusen tack fina du!

Delila

Jeans är det bästa som finns :D

NICOLE

Så snyggt med jeans 😄

Linda Jansson

Love it love it LOVE IT😍

Elin

Åh ja men så fint!! <3

Frida

Kul inlägg med så mycket snyggt!
Inte riktigt, men snart hoppas jag på att få igen all sömn :D