- Sleeping is like a time machine to breakfast-

Frukost är min favorit måltid på hela dagen och det är med den måltiden jag som mest gillar att exprimentera och testa något nytt. Nu när flera av oss jobbar hemifrån och har lite mer tid på morgonen, kan det vara  kul att lyxa till frukosten ibland. Det här kan man lika gärna göra på helgerna eller när man är ledig. 
Ifall ni inte visste har jag en hel kategori med bara smoothie och frukost recept, men i det här inlägget väljer jag några ut av min favoriter :)
 
Chiapudding
En god och enkel pudding som kan göras kvällen innan och dekoreras snabbt på morgonen med en massa olika tillbehör. Jag gillar att alltid har färsk frukt, youghurtkvarg, granola och ibland agavesirap. För att lyxa till det ännu mer brukar jag göra en kakokräm till. HÄR hittar ni recpetet. 
 Scones
Det receptet jag använder är super enkelt och går väldigt snabbt att göra på tex en söndags morgon. Inte många ingredienser och oftast har man allting hemma. HÄR hittar ni receptet.  Oftast har jag smör, ost, philadelphia ost och sylt till. 
 
Ägg
Hårdkokt, löskokt, äggröra eller omelett. Finns så många olika varianter som är jättegoda. Ni som följer mig på instagram ( Yeastofashion), har kanske märkt att stekt ägg har blivit min stora favorit. Knäcker ett ägg, kryddar med paprika krydda och vänder det försiktigt. Mums. 
 Smoothie
Antingen kan man göra en smoothiebowl med en massa härliga topping eller en vanlig smoothie som man dricker till sin macka. Det är ju en perfekt sommarfrukost. 
 
Lyxsmoothie
Den HÄR smoothien måste ni bara kika på. Kvarg och smoothie i botten, sen granola och toppa med vispgrädde. Perfekt för att lyxa till det lite . 
 
Bananpannkaka i ugn
Det här blir som ett bröd men mycket godare. Mitt tips är att faktiskt göra det kvällen innan och så har man frukosten klar för de minst två kommande mornarna. Till den brukar jag ha kokosgrädde och en massa frukst, plus agave sirap. HÄR har ni receptet. 
 Pannkakor
Vanliga pannkakor, bananplättar eller våfflor. Finns så otroligt mycket att välja på, allt från onyttiga alternativ till nyttiga alternativ. 
 
Avokado
En avokadomacka sitter aldrig fel. Antingen på knäckebröd, vanligt eller rostatbröd. Ibland har jag det ihop med keso, ibland med tomater och ibland med ägg. 
 
 Snart kommer det också tips på två nya frukost inlägg som jag tror ni kommer gilla. 
Vad är er favorit frukost?
 
frukost - frukost ideer - frukost tips - frukosttips
12
Alice

Åh, så många härliga tips, jag älskar frukost! Kram!

Svar: Kul du gillar inlägget! Kram
Enna Jamakosmanovic

Joanna

Roligt med massa tips.

Jasmine

Tack för inspiration!

Svar: Tack för din kommentar. Tid för kreativitet är viktigt för mig.

Kram

Karina

Frokost er så godt! Så fint og inspirerende innlegg <3

Elin

Åhhh så gott!! Det där vill jag ha nuu <3 Hoppas att du haft en fin start på veckan <3 KRAMAR

Svar: Tack detsamma vännen
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Vilka smarriga frukostar du tipsar om! :-D Kramis

Svar: Tack! Kram
Enna Jamakosmanovic

Pauline Hurtig

åh vad gott :D åh jäklar vad snygga bilder :)

Svar: Tack )
Enna Jamakosmanovic

Linnea Kinis

Älskar också frukost! Speciellt helgfrukost då jag har tid att testa lite nytt :)

Svar: Jag med!
Enna Jamakosmanovic

Emma Engström

Frukost är verkligen det godaste och "roligaste" att äta på dagen haha! Finns ju så mycket smarrigt man kan göra, och ska absolut kika in smoothien! Är på jakt efter något smarrigt att testa på :> KRAM

Svar: Ja men eller hur !! Kram
Enna Jamakosmanovic

Josäfin Andersson

frukost är också BÄSTA målet på dagen!! Måste prova att baka scones hemma någon morgon, galet vad gott! :D

Svar: Ja, det borde du!
Enna Jamakosmanovic

Carolina

Bananpannkaka har jag då aldrig gjort i ugn! Jag kan tänka mig att det är himla gott :D
Roligt inlägg! Själv äter jag inte mycket variation till frukost utan brukar oftast bli smörgås med olika pålägg och filmjölk/yoghurt :D

Svar: Testa! Det är värt det :)
Enna Jamakosmanovic

Ullie

ja är så dålig på frukost nu mera .
te stekt ägg o macka blev det idag

va fint du gjort