Mitt horoskop!

Läste för någon vecka sedan ett inlägg hos Carroat  om henns stjärntecken och jag blev otroligt inspirerad till att skriva ett inlägg om mitt stjärntecken. Jag tycker att stjärntecken är någonting som är jättekul, man kan både känna igen sig i personlighetsmässigt hur just det stjärntecknet är men också följa horoskop som säger vad som händer till exempel just den veckan för  just det stjärntecknet. 
Nu vill jag veta, vad är ni för stjärntecken och vad tycker ni beskriver er bäst? Vad tycker ni om stjärntecken överlag? Är horoskop någonting ni följer?
Fiskarna
Jag är född i början av Mars vilket innebär att jag är en fisk.  Stjärntecknet fiskarna är det sista av tolv stjärntecken och styrs av planeten neptunus, vilket syns starkt i fiskens egenskaper. Det sägs att många fiskar är gamla i själen därför att den samalt gamla erfarenheter och bär dem som minnen i hjärtat. I allmänhet är detta ett tecken som är fantasifullt, kreativt och stora tänkare. Neptunus gör så att fisken blir inspirerad, konstnärliga och anldigt medvetna. 
 
Det sägs att fiskarna är det tecknet som behöver mest frihet och gillar inte att vara organiserade, utan gillar istället att ta saker som de kommer. Där är jag helt tvärtom mot vad mitt stjärntecken säger att jag är. Ni som följt mig länge vet att jag gillar att planera saker och att veta vad som händer. 
 
När en fisk älskar någon så älskar de verkligen någon, kärlek betyder mycket för dem och de kan älska en person villkorslöst. Blir kärleken däremot svår eller krävande, kan effekten vara tvärt om, fisken väljer då att bara försvinna. Det här kan jag tycka stämmer rätt bra in på mig. Jag kan verkligen älska någon men när jag känner gränsen är nådd och det blir för krävande, då kan jag i vissa stunder stänga av helt. 
 
Egenskaper som passar in på mig
- Kreativ
- Romantisk
- Osjälvisk
- Flyktbenägen
- Anpassningsbar
-Ombytlig
- Är antingen någon som pratar mycket eller inte kommer säga ett ord
- Velig
-Bryr sig för mycket eller inte alls
-Övertänkare
 
Egenskaper som inte passar in på mig
Lättpåverkad
-Empatisk
Vill ni ha fler inlägg om horoskop, i så fall vad?
 
22
Alice

Roligt inlägg! Själv är jag oxe och det brukar stämma in på mig ganska bra. ^^

Lisa

Jag är kräfta och kräftor är känsliga vilket jag är . För en kräfta är hem och familj viktigast , vilket också stämmer på mig :)
Kram

Svar: Men vad kul! Kram
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Det är verkligen kul med horoskop :-D Kramis

Emma Engström

Älskar verkligen att läsa om horoskop och just kring det ämnet! Jag är själv vädur och hittar SÅ många likheter till min personlighet <3 Så kul ju :> <3

Svar: Så kul <3
Enna Jamakosmanovic

Pauline Hurtig

vilket roligt inlägg :D jag är en typisk tvilling!

Linnéa

Men åh, vilket roligt inlägg - måste läsa på mer om väduren 🤩😍

Karina

Roligt innlegg :) Stjernetegn er interessant!

Emelie Andersson

Vilket roligt inlägg! Tycker att det är roligt att läsa horoskop ibland, även fast man inte tycker att det stämmer in så bra ibland så kan det ju faktiskt vara att det stämmer någon gång :)

https://siliiins.blogg.se/

Kul inlägg!! :)

Linnea Kinis

Roligt inlägg! Jag tycker horoskop är roligt men är inte så jätteinsatt. Men kul att läsa om sitt eget. Och jag tycker stenbock stämmer bra in på mig. Iaf att jag är väldigt logisk tänkande, ordningssam och att allt ska vara på mitt sätt.

Svar: Vad kul att du delar med dig :)
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Åh så roligt inlägg!!

Carro

Men åh vad kul att läsa och så kul att så mycket stämmer! 😍

Hilma Eklund

Åh jag tycker verkligen stjärntecken är så himla intressant och spännande! Kul inlägg ❤️ Och vilka vackra blommor!!!!

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag är skorpion, och jag känner inte igen mig i beskrivningen av det heller, men jag följer inte zodiaklära eller sådär, så det spelar inte så stor roll :)

Svar: Hahah...då förstår jag :)
Enna Jamakosmanovic

Ida

Horoskop kan vara himla intressant så gärna mer inlägg om det :D

Svar: Då gör jag det :)
Enna Jamakosmanovic

My Nordqvist

Vilket roligt inlägg :D

cassandra gigel

så kul med horoskop :D

Evelina

Fina du!

Carro

Jag är också fisk :D Tycker det är spännande med horoskop för det är rätt mycket som stämmer. Jag "flyr" väldigt gärna, i framför allt relationer om jag t.ex. pratar med någon och känner att det blir för mycket så drar jag mig undan och slutar svara typ, för det känns som om jag "kvävs". Kanske är en fisk-egenskap haha...

Svar: Hahaha...jag tror jag det är fisk-egenskap :)
Enna Jamakosmanovic

Dixiwonderland.com

Jag läser inte horoskop men vet att det mesta som står om Vågen stämmer överens med mig haha.

Svar: Vad kul att du ändå har koll på det :)
Enna Jamakosmanovic

Malin

Åh men så kul att få läsa! Jag kollar nästintill aldrig horoskop men tycker det är sjukt intressant att mycket oftast stämmer överens! Stor kram vännen ❤️

Svar: Det är ju jättekul att se när saker faktiskt stämmer :) <3
Enna Jamakosmanovic

Yasmine

Jag läste på om mitt stjärntecken efter att jag hade läst Carros inlägg och insåg att typ en sak stämmer in på mig hahaha! Tycker det är roligt att kolla horoskop ibland men det är inget jag lever efter. Kram

Svar: Haha..vad kul att du kollade upp det :)Kram
Enna Jamakosmanovic