Hur klär man sig som en boss lady?

En boss lady, en kvinna som har kontroll över sitt liv, som vet vad hon vill och fokuserar på målet. Förutom att bara tänka som en boss lady, vill man kanske också klä sig som en. När ni läst igenom hela detta inlägget kommer ni veta exakt vad ni behöver i er boss lady garderob!
The power of a suit
Personligen kan jag tycka att en kavaj kan ge en styrka och göra som att man känner sig stark och att man kan göra vad som helst. Mitt första tips är därför att ha en kavaj som ger en den här känslan. En boss ladys still kan defineras på olika sätt, men jag definerar den som elegant och klassisk. Av den anledningen tycker jag att ett par kostymbyxor också är väldigt viktigt. 
 
Classics never go out of style
Klassiska plagg, precis som kostymbyxor och kavajen, som är strukturerade och passar en bra är viktigt för en boss lady att ha i garderoben. För det första, kommer dessa plagg alltid att kunna användas. För det andra, blir det enklare att sätta ihop ens outfits eftersom de flesta plaggen går att styla med varandra. För det tredje, när man har plagg som är anpassade för ens egna kropp kommer det att se ut som att man har koll på läget, men man kommer själv också att känna sig fin i kläderna. Några klassiska plagg är en vit blus, LBT, en kappa och polotröja. 
Keep it simple
Enkla och subtila smycken som också helst är klassiska och tidlösa. Låt ett smycke kanske stå ut och låt de andra dra sig tillbaka. En boss lady har smycken som hon använder kontinuerligt, hon har hittat smycken hon trivs i och som hon därför alltid vill använda. Mina favorit smycken är en klocka, pärlörhängen, hermesarmband eller ett enkelt tunt silverarmband. 
 
Find the one pair that fits you
Jag älskar ett par riktigt bra, svarta och gärna lite större solglasögon med en väldigt subtil cateye. Oavsett humöret så syns det inte bakom solglasögonen samt att det skyddar ens ansikte från när vi kisar mot solen, då det inte riktigt är ett bra ansiktsuttryck för en boss lady ;) 
A strucutred bag so you can fit all of your essentials
Ju mer strukturerad din väska är, desto mer boss lady kommer den att verka vara. Det är strukturen och de skarpa linjerna av väska som gör att den sänder ut den känslan. För att få plats med allt kan det vara bra med en mellan stor väska. 
 
Walk with power
Välj skor som du är bekväm med och du trivs med, för inget mer visar power än när du trivs med det du bär. Oavsett om det är skor, får vi en annan hållning när vi trivs och är nöjda. Till ett lite mer konkret tips skulle jag säga, klackar, loafers, ballerina och stövlar med en lite klack. Det viktigaste är dock att skorna är rena, för oavsett vilka skor du har, om de inte är rena spelar det ingen roll. 
Vad tycker ni om tipsen? Hade ni lagt till något? 

22
Emelie Andersson

Wow vad snyggt, så fin du är! <3

johanna

Men alltså du har så många tips som är både inspirerande och bra <3

★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Så bra tips, jag är verkligen så sugen på att fylla på min garderob med mer såna plagg. Det är ju verkligen både snyggt men ser också proffsigt ut :D

Alice

Jättebra tips verkligen! <3

Marie

Ja det var snyggt och elegant =D

Jasmine

Fina bilder på dig! Kul att du delar med dig av ett peppande inlägg, det inspirerar!

Svar: Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar.

Kram

Netti Starby

Jag gillar enkla stilar och det där är något för mig. Kramis <3

Svar: Kul du tycker om det :)
Enna Jamakosmanovic

cassandra

såå snyggt :)

Svar: TAck :)
Enna Jamakosmanovic

Linnéa

Så underbar inlägg, fortsätt med detta, all inspiration ⭐️
Han tackar för ditt grattis 🤩

Josefine

Toppentips!😃

Svar: Kul du tycker om det :)
Enna Jamakosmanovic

Hilma

Gud vad roliga tips, you look AMAZING darling ;)

Svar: Men tack finis!!
Enna Jamakosmanovic

Malin

Hihi men åh så härligt inlägg och så grymma tips! :D Kram ❤️

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

Elin

Jätte bra tips<3

Svar: Kul du tycker om det <3
Enna Jamakosmanovic

Carro

Supersnyggt! Passar dig perfekt! 🥰

Annie

Så fin Du är! Passar dig såå bra<3

Svar: Men tack :)
Enna Jamakosmanovic

Sara

Kul med tips! :)
Hoppas du haft en bra torsdag :)

Svar: Tack detsamma!
Enna Jamakosmanovic

ullie

jätte snyggt med kavaj o du kan ha så mycket till o det ser stilfullt ut tom med en tshirt under =)

Svar: Kavaj är ju bland de bästa plaggen!
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Åh så bra tips!!

Blondina

Gud va snygga byxor och tröjan också - I love it 😍❤️ Du är grymt vacker!!!

Svar: Men tack <3
Enna Jamakosmanovic

Beatrice

Jag älskar dina tips!! Och dina inlägg du skapar för du är verkligen så duktig!! ❤️

Svar: Men tack! Vad glad jag blir <3
Enna Jamakosmanovic

Madelein

Tjusigt. Jag skall på färganalys idag. Fick present av min pojkvän. Det ser jag fram emot.

Svar: Men vad spännande!
Enna Jamakosmanovic

petra

Enkelt o snyggt:)

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic