How to dress like Veronica Lodge

Riverdales egna Blair Waldorf, fast med en mörk twist och möjligtvis snällare personlighet. Jag har precis börjat titta på Riverdale och jag är fast! Självklart fastnade jag rätt snabbt fast för Veronica Lodges stil. Materialen, detaljerna och accessoarerna. Så i det här inlägget delar jag med mig av mina bäst tips för att klä sig som Veronica Lodge. 
Every girl needs a good pair for pearls
För Blair är det hårbandet, men för Veronica är det pärlhalsbandet som är ikoniskt för henne. Är det inte ett pärlhalsband har hon ett pärlarmband runt handleden. En sån liten detalj gör hennes edgy stil till lite mjukare. 
 
A collar makes you look classy
Som sagt, är det inte ett pärlhalsband runt halsen är det en krage som syns ovanför tröjan eller klänningen. 
I will wear a nother color when they invent something darker than black
Till skillnad från Blair håller sig Victoria till mörka färger. Som till exempel svart, mörkblått och mörk lila. Trots det är hon inte rädd för att använda lite färg, men bara ibland!
 
Stick to what you know
Jag skulle säga att det finns 3 olika outfits kombinationer Veronica har. Den första en klänning, den andra är en kjol och tröja, den tredje är set. Kjolen är antingen tajt eller är utsvängd. Över outfiten  bär hon antingen en snygg kappa eller cape. När det kommer till material håller hon sig för det mesta till stickat och tweed, vilket vi älskar. 
Stand high and tall in your high heels
Förutom när hon tränar, är det högklackat som gäller. Gärna ett par i svart.  
 
Black tote
Den svarta väskan skriker Veronica, den finns alltid vid hennes sida och helst ska den vara lagom stor så alla nödvändigheter får plats. Ted Baker och Kate Sapade är två märken att föredra. 
 
Vad tycker ni om outfiten, lyckade jag bra? Håller ni med om guiden eller saknas det något? Och det viktigaste, har ni sett Riverdale?
 
21
Elin

Snyggt!! <3

Linnéa

Men åh sååå snyggt, fortsätt med dessa inlägg ❤️😍

sara

Tycker du lyckades jätte bra, blev jätte fint :)

johanna

Åh, denna typen av inlägg gillar jag verkligen <3

Svar: Kul att höra!
Enna Jamakosmanovic

Beatrice

Älskar Riverdale och har gjort det ett bra tag, sitter bara och väntar på mer och mer avsnitt!! 😅

Svar: Hahahah...är bara på säsong 4 så har långt kvar :)q
Enna Jamakosmanovic

Annie

Riverdale är inte min typ av serie, men kul få se dina outfitsbilder, snyggt! :)

Svar: Kul du ändå gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Så fint :D. Det där gillar jag verkligen, tycker man så lätt bli inspirerad av karaktärer i serier och deras kläder :).

Svar: Visst blir man?!
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Vilken fin stil hon har och den passar verkligen dig. Kramis <3

Svar: Tack!Kram
Enna Jamakosmanovic

Malin

Omg älskar både hennes och Cheryls kläder, så himla häftiga stilar!! Älskar Riverdale och sett alla säsonger ❤️ Stor kram

Svar: JA! Cheryl har också så fin och unik stil <3
Enna Jamakosmanovic

Alice

Så fint, jättekul med de här analyserna av karaktärers klädstilar! <3

Svar: Vad glad jag blir att du gillar det <3
Enna Jamakosmanovic

https://siliiins.blogg.se/

Söt outfit :D

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

ullie

du är så fin vännen o härliga fina bilder
gillar ju verkligen skorna o önskar ja kunde gått me såna snygga

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

Caroline

du lyckades jättebra :D

Carro

Du lyckades absolut, superfin outfit! 💕

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic

Madelein

Tjusigt :-)

Josefine

Fina, fina du!!<3

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Annika

Snygga outfits. Verkligen.

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Pauline

snyggt! :D gillade den serien jättemycket men sedan tyckte jag att den spåra för mycket..

Svar: Tack,kan hålla med dig :)
Enna Jamakosmanovic

Sara Ekman

Älskar Riverdale och Veronica :D <3

Svar: Ja verkligen!
Enna Jamakosmanovic

emelie andersson

vilket roligt inlägg, och att du efterliknar! mer sånt :)

Svar: Kul du gillar det! Det kommer fler :)
Enna Jamakosmanovic

Blondina

Gud vilket roligt inlägg :) Ja älskar det ❤️ Fortsätt så här vännen kram

Svar: Tack :) vad glad jag blir!
Enna Jamakosmanovic