10 instagrammer att följa för att inspireras till en elegant stil

I dagens inlägg tänkte jag dela med mig av 10 stycken instagramkonton som inspirera mig till min eleganta och klassiska stil. Det är här jag hittar inspiration till att kombinera mina outfit på ett elegant sätt.
Sen vill jag självklart också veta, vad ni tycker om inlägg? Hade ni velat ha något liknande i framtiden? I så fall vilken typ? Och det viktigaste, följer ni någon utav dessa redan eller hittade ni någon som ni vill börja följa? 
Anna Syren en svensk infleuncer men hon är bosatt i London. På hennes instagram får man ta del av en massa fina bilder från London och alltid en fin otufit att inspireras av. Många av hennes kläder har eleganta siluetter, men ibland kan man få ta del av något trendigt plagg eller någonting färg glatt. Det som jag tycker man kan inspireras mest av hos hennes är hennes olika outfits kombinationer. 
 
Elegant mode att inspireras av från Alexandra från Venice. Hon har en neutral färg palett och håller sig till väldigt klassiska siluetter. Mycket av henens accessoarer är investeringar som en Fendi väska eller Chanel skor, samtidigt som kläderna kan komma från ZARA. 
Biancas outfit går för det mesta också i neutrala färger, men ibland får man ta del av ett set i en härlig röd färg. Hon håller sig till de neutrala och klassiska siluetterna och outfits kombinationer. Ibland kan hon dock ta in färger, trender och gå lite avantegarde.  
Ännu en infleuncer fron London och ifall man behöver inspireras till lite mer feminina och romantiska outfits är Galinas instagram perfekt. Det är väldigt enkla kläder i sig, men så som hon kombinerar dem blir outfitsen väldigt elegant och femnina. Hon har en av de mest feminina och romantiska stilarna av dem jag kommer tipsa om idag. 
Det här är ett klädesmärke men hennes instagram är fylld med otroligt fina och väldigt ljusa outfits. Mycket av kläderna man får se kommer från Mint_label, men det tänker jag inte spelar någon roll för man kan verkligen bli inspirerad. För precis som Anna Syren kan man bli väldigt inspirerad av de olika outfit kombinationerna. Det är inte de typsika och enkla kombinationerna. 
Ett relativt litet flöde än så länge, men det spelar ingen roll. Kläderna är klassiska och i ihop med platserna hon fotar på blir bilderna så eleganta. 
De flesta av er tänker jag känner igen Josie från Fashionmumblur. I början hade hon en väldigt feminin stil men nu när hon har flyttat till landet, har hon bytt stil. Trots detta anser jag att hon har väldigt mycket kläder som har en elegant siluett och det mesta är tidlöst. Hon kan dock dela med sig av mycket trender, men förutom det kan man bli riktigt inspirerad. 
Hon variera lite i sin stil, ibland kan man få ta del av väldigt trendiga och färg glada kläder, medans andra gånger väldigt klassika och eleganta kläder och siluetter. För det mesta inspireras jag när hon delar med sig av kanske mer kontrosliknande kläder, som klänningen på andra bilden eller det vita kostym setet. 
 
 På Steffys instagram kan man verkligen så se hur viktigt det är att skapa en bra basgarderob och ha sina basplagg, för det finns så många kombinationer man kan göra sen. Mycket av det är enkla kläder som går i neutrala färger, men det är just det som gör outfitsen så eleganta och klassiska. 
För det mesta får man på Andas instagram ta del av härliga outfits för våren och sommaren. Det mesta går i ljusa färger som vitt, beiget och coral. Som ni ser är det klassiska siluetter men också kläder så som tweed set. 
elegant - instagram - instagram favoriter - instagrm
16
petra

riktigt eleganta stilar , så härligt med vårmodet , kram

Svar: Ja, men eller hur! Hoppas du får en trevlig söndag!
Enna Jamakosmanovic

Johanna Utterberg

Vilka härliga konton du tipsar om! :)

Carro

Kul att få massa Instagramtips! 🥰

Svar: Kul du gillar det!
Enna Jamakosmanovic

Hanna

Vilka bra tips på konton att följa 😃

Svar: Glad jag blir att du gillar det!
Enna Jamakosmanovic

Anonym

Kul att hitta konto man gillar jag har mkt med kläder o mode på pinterest :) ha en fin lördag

Evas blogg

Svar: Eller hur. Hoppas du får en trevlig söndag!
Enna Jamakosmanovic

Linnea Kinis

Kul att följa konton för att få inspiration. Jag önskar jag hade lite mer stil, men har superful garderob tycker jag :(

Svar: Det handlar om att ha tålamod att hitta den :) <3
Enna Jamakosmanovic

dixiwonderland.com

Man ser verkligen den röda tråden ala Gossip Girl ;)

Svar: Hahahah...vad kul att du märkte det :)
Enna Jamakosmanovic

Emelie Andersson

Vilka bra tips! 😍

Pauline

vilket roligt och bra inlägg :D

Svar: Vad glad jag blir!
Enna Jamakosmanovic

Sussi

Tack för bra tips! :)

Svar: Kul du gillar det!
Enna Jamakosmanovic

Alice

Så hörliga konton, de har jättefina stilar! <3

Svar: Eller hur <3
Enna Jamakosmanovic

johanna

Vilka bra tips, jag skulle gärna se om du hade några tips med mer plus size influencers eller liknande <3

Svar: Men vad kul! Jag ska försöka få ihop något :)
Enna Jamakosmanovic

Caroline

kul med tips :D

ullie

oj många bra tips är alltid skoj

Svar: Kul du gillar det!
Enna Jamakosmanovic

cecilia

Bra tips för dem som har den stilen!! :)

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Amanda (Swedish Passport)

Men åh så många härliga tips, tack för dem! :D