Min basgarderob för våren

Det är sällan jag delar med mig av min basgarderob eller mina must haves, oftast ger jag tips på saker som kan vara bra att ha. Idag blir det inte så, för idag ska jag dela med mig av min basgarderob för våren. Det vill säga de kläderna och accessoarerna som är ett måste i min garderob och som jag använder väldigt ofta. 
Dela gärna med er av hur er basgarderob för våren ser ut och ifall den liknar min :)
Cape
Capen är ett favorit plagg året om för mig, men det är just under våren som jag kan använda den på riktigt. Den går att styla med så mycket och den är otroligt elegant. Precis som den är perfekt för varmare dagar är den perfekt när det är lite kallar då man kan köra lager på lager. 
 
Tunnare stickad tröja
Något som jag oftast brukar styla capen med i början av året är en lite tunnare stickad tröja. Det är ett klädesplagg som man får väldigt mycket nytta av och kan använda väldigt länge. 
Vit blus
Även fast jag använder ljusa färger nästan året om, dras jag extra mycket till fina vita, rosa och beiga färger på våren. För att kunna göra det är en vit blus ett måste. Den kan vara helt klassisk och enkelt eller också bestå av fina detaljer, som utsvängda ärmar. 
 
Rosa blus
En favorit blus jag har är rosa/beige och det är en stor favorit att styla ihop med vita byxor under våren. Även ett perfekt sätt att få in en annan färg än svart och vitt. 
Byxor i en ljus färg
Här tänker jag att färgen inte spelar någon stor roll, så länge byxorna har en ljus färg. Jag har till exempel dessa rosa kostymliknande byxor som är en stor favorit när jag vill vara bekväm. Sen har jag även ett par beigea och ljusgråa. Och självklart ett par vita, dock vill jag investera i ett par nya då jag inte är så nöjd med dem jag har idag. 
 
Vita kostymbyxor
Vita är kanske inte ett måste men tänker ett par kostymbyxor i en ljusare färg. Kostymbyxor gör att man känner sig uppklädd och proper, medan den ljusa färger gör att man käner sig fräsch. Perfekt kombination. Jag tänker att ett par kostymbyxor är enklare att styla, eftersom man redan är uppklädd, det räcker att man lägger till en stickad tröja. Medans vanliga byxor behöver lite mer tanke bakom sig för att kunna klä upp dem. 
Klassiska solglasögon
Äntligen kan man plocka fram sina solglasögon (även fast jag använt dem under vintern också) . För mig är solglasögon verkligen pricken över i:et på en outfit, de både kompleterar och sätter ihop outfiten. De här från Le spece är mina favoriter!
 
Väska i en ljusfärg
Jag har ännu inte hittat den perfekta ljusa väskan i en mindre storlek, men jag har nogra andra väskor som passar perfekt för våren också. En väska i en ljusare färg är ett måste när man har en outfit i enbart ljusa färger. Så fräscht!
 Vita/beigea sneakers
Våren är säsongen för sneakers,enligt mig, jag har ett par favoriter i min garderob men mina absoluta favoriter är mina vita sneakers och beigea. Jag tänker att beiga är inte lika vanligt att man har som vita, men de går minst lika bra att styla. Kul med lite variation. 
 
Vit tunnare kappa
Det här är någonting jag inte har men som jag verkligen hade velat köpa nu till våren. Än så länge använder jag mig av min beiga skinnjacka som jag älskar. Perfekt att ha under denna västen till exempel. Sen är trenchcoaten ett riktigt säkert plagg som tunnare kappa för våren. 
 
bas plagg - bas plagg tips - basgarderob - basplagg - vår - vår basgarderob - vårgarderoben - vårjackor
15
Linnéa

Den här basgarderoben stämmer ju in på mig till 100% 😍⭐️

Netti Starby

Vilken fin basgarderob du har inför våren. Kramis <3

Josäfin

alltså sååå snyggt!!

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

petra

så himla snyggt , vill ha din väst:) kram

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Sussi

Så fint!
Konstigt nog så använder jag mest ljusa plagg på våren och sommaren..

Svar: Härligt :)
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Wow så snyggt!!

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

ullie

är väldigt dålig me ljusa plaagg då blir man tjockare än vanligt
men du är så fin i allt som vanligt
kul inlägg

Svar: Kul du gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

Malin

Åhhhh så fina basplagg ❤️

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic

dixiwonderland.com

Färgskalan faller mig helt i smaken :D

Svar: Vad kul :)
Enna Jamakosmanovic

Emelie Andersson

Så fint med en massa ljusa färger på kläder 😍

Carro

Vita sneakers är ju ett måste! 🥰

Svar: Ja, men verkligen :)
Enna Jamakosmanovic

johanna

Åh vad kul att se dina basplagg <3

Alice

Du har så många fina plagg! <3

Svar: Tack 3
Enna Jamakosmanovic

Pauline

så bra och fint inlägg!

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Caroline

älskar västen på bilden :D