Hur vet jag vad jag ska investera i?

Och då pratar jag självklart om mode och din personliga stil. Jag tror att, genom att investera i olika klädesplagg och accessoarer så skapar man enklare en signatur stil samt basgarderob. Detta eftersom syftet med båda är att ha en mer begränsad garderob med mindre saker som man enklare kan sätta ihop och skapa outfits med. Samma syfte har egentligen våra modeinvesteringar, de ska användas flera gånger om och representera vår stil. Här kommer tre frågor att svara på för att veta vad du ska investera i!
Vad gillar du att investera i lite extra?
Vad är din stil?
Börja med att ta reda på din stil eller bli lite mer säker med vad den är. Vilka plagg, väskor och skor är det som passar din stil. Genom att kunna definera sin stil kommer man lättare kunna utesluta det som inte passar ens stil och på så sätt se vad som faktiskt passar en. Det kommer hjälpa dig att förstå vilka kläder eller accessoarer som du kan behöva ha i din garderob.
 
Oftast tänker man att tidlösa och klassiska kläder och accessoarer är det som man ska investera i, och det håller jag helt med om, men man måste se det ur ens egna perspektiv, vilket man gör genom att definera sin stil. Då kan du veta vad de tidlösa och klassiska kläderna är för just dig, och försökt hålla dig borta från de mer trendiga saker. Dessa trendiga kläder och accessoarer kommer också vara svårare att sälja i slut ändan, jämfört med de tidlösa. 
 
Vad funkar i din garderob?
Samtidigt som du vet din stil, kan det vara vissa saker som ändå inte funkar i din garderob. Till exempel, skulle du klassa din stil som romantisk men klänningar passar inte dig, då är det något som inte funkar för din garderob och i sin tur inte värt att investera i. Titta på vad funkar i din garderob, vad hjälper dig att sätta ihop outfit som gör att de kan vara värda att investera i. 
Vad använder du mycket av?
En bra investering handlar med andra ord om att köpa det som är tidlöst i ens egna garderob. Varje stil och speciellt ens personliga stil, har sina speciella tidlösa plagg som funkar alltid och för alltid. Mitt sista tips är därför att titta närmare på vad det är man använder mycket av. Det innebära att det köpet komer användas mycket och på så sätt behöva hålla länge, av den anledningen blir det en bra investering. 
bästa modeivnesteringar - elegant mode - fashion guidence - fashionguide - hållbart mode - investeringstips - mode vägledning
17
Carolina

Ja du, jag vill då inte påstå att jag har någon annan stil än min egen. Älskar basplagg som passar till vardags och ha några klänningar, skjortor eller finare blusar till finare tillfällen. Men just nu är min garderob kaos och skulle verkligen behöva uppdatera den 😅

ullie

åh jag måste rensa kläder en regnig dag sen kommer regnet o ullie städar inte ur ha ha måste ha mera baskläder

Svar: Härligt ju :)
Enna

Hanna

Jag ska ta och rensa nu när vi ska flytta så man har bara kläder man vill ha och plats för nytt 😍

Svar: Härligt ju :)
Enna

Annika

Oj så snyggt. Ha en fortsatt trevlig vecka.

Svar: Tack <3
Enna

Louise

Sy snyggt! Har verkligen ingen stil tycker det är lite tråkigt att jag inte har det men spenderar mina dagar i typ jobb eller myskläder 😂❤️

Svar: Härligt1
Enna

Netti Starby

Förr testade jag på olika stilar men idag föredrar jag enkla basplagg. Kramis <3

Svar: Så kul att du har hittat din stil :)
Enna

dixiwonderland.com

Så fina färger i din outfit :)

Svar: Tack <3
Enna

petra

Skönt att rensa gör det ofta,älskar basplagg så det måste jag invenstera samt skor går så otroligt mkt.kram

Svar: Det gör det verkligen :)
Enna

Linnéa

Sååå härlig läsning, och mycket inspiration ❤️💫

Svar: Kul att du gillar inlägget <3
Enna

Linnéa

Sååå härlig läsning, och mycket inspiration ❤️💫

johanna

Alltså alltid så sjukt bra tips och inspo<3

Svar: Men tack <3
Enna

Annie

Kul med tips! Jag har verkligen lärt mig vad jag gillar, sportigt och kvinnligt :)
Ha en fin kväll :)

Svar: Så kul!
Enna

Emelie Andersson

Så snyggt :) alltid bra med tips även om jag gillar
Min stil :)

Svar: Tack!
Enna

Marie

Så fina plagg, jag gillar både att vara enkel som att vra elegant =D

Svar: Tack!
Enna

Magdalena

Tack så jättemycket för så bra tips, behövde verkligen detta då min garderob avslut behöver lite kärlek och planering!

Svar: Men vad kul att höra att du gillar det :)
Enna

lisa

Jag investerar gärna i basplagg. Jag har en lätt och ledig stil kan man säga :) Kram

Svar: Så kul :) Kram
Enna

Pauline

så bra inlägg! :)

Svar: Tack!
Enna