My fall must haves!

Jag märkte att mitt inlägg om höst trender blev väldigt poppulärt, därför tänkte jag att det hade varit kul att göra ett till höstmode relaterat inlägg :)
 
   
  • Jag måste vara ärlig och säga att jag har tröttnat på vanliga svarta byxor, därför kommer svarta kostymbyxor att vara mina måsten i höst istället. Tycker att dessa kommer passa perfekt till riktiga höst skor, speciellt om de har klack. Oavsett hur du stylar dessa byxor, kommer din outfit att vara mycket mer elegant och klassisk. 
  • Härliga bruna, beigea och rostiga färger känns ju verkligen som ett måste i höstgarderoben. Det spelar ingen roll vad det är för typ av plagg, det kan vara en blus, klänning eller kjol men så länge du har dessa höstiga färger kommer din outfit att kännas mycket höstigare direkt. 
  • Mörkrött nagellack är alltid någonting jag kör på under hösten. Även fast jag håller mig till mina rosa färger även nu, tycker jag att det är kul att ändra ibland. 
  • Hösten är ju ett tecken på att det börjar bli lite kallare och även fast vi har kunnat gå halva september utan ett riktig jacka, är det kanske läge att skaffa en nu. Några jackor som jag tycker är perfekt just nu är en lite tjockare trenchcoat, ibland kan man även köra på en läderjacka med någon typ av fuskpäls över eller en Barbour liknande jacka. Just nu tycker jag min Barbour jacka är perfekt för det här vädret, den håller mig tillräckligt varm. 
  • Ett av mina mode mål i höst var att ha flera beige tjocktröjor. Jag tycker att vi borde hållas oss till de neutrala färgerna i alla fall fram till november, det är då man kan ta fram den svara polotröjan men innan dess ska du hålla dig till lite ljusare färger på tjocktröjan. Som jag har nämnt tidigare är dessa neutrala färger de färgerna du ska köra på om du vill ha en lyxig och dyr outfit, utan att ha slösa för mycket pengar. Hade ni velat läsa ett inlägg om "How to look expensive on a budget" ?   HÄR  kan ni även se en av mina nyaste tjocktröjor som jag har köpt :) 
  • En annan nederdel som jag tycker är viktig att ha under hösten är en svart kjol, spelar ingen roll om den är tajt, a-line eller midi, det viktigaste är att du är bekväm i den. Varför är den svarta kjolen så vikgit ? Jo, därför att percis som med svarta byxor kan du styla den svarta kjolen med allt. Är det en varmare dag kan du ha en blus men är det kallare kan du ha en snygg tjocktröja.
  • Något som är extra snyggt är att ha antingen kjol eller byxor i läder imitation. Kontrasten mellan läder och bomull, kashmir eller något liknande är helt underbar. 
  • För mig är det två olika modeller av skor som är ett måste. Det första är ett par loafers i läder, dessa kan man ha så långe det inte ösregnar. Är det lite regn klara de sig eftersom de är i läder och om man impregnerar dem. Jag är inte så stort fan av höstskor, vilket gör att loafers är perfekta för mig. 
  • Det andra paret är typiska Chelsea boots som alla har men det är även kul att ha ett annat lite roligare par med klack. Kör på en neutral färg så att du fortfarande kan använda de varje dag men de blir ändå lite speciella eftersom de har klack. 
Hoppas ni gillar inlägg! Hade ni velat se ett till höst relaterat mode inlägg? 
 
 
fall - fashion - höst - inpsiration - mode - ootd - outfit - tips
13
Emma Engström

Himla roligt inlägg verkligen, men svarta byxor kommer nog alltid vara en stor kärlek hos mig! <3

Svar: Mig med, men har börjat gå mer åt det mörkblåa hållet ;)
Enna Jamakosmanovic

Johanna Utterberg

Så kul och se dina höstmåsten! :)

Svar: Kul att du gillar inlägget :)
Enna Jamakosmanovic

MartinaOlsson

sv; tusen, tusen tack! <3 Och du, roligt inlägg du har fått till där :)

Amanda

Så himla bra inlägg, och du är såå fin!<3

Svar: Tack vännen! Kram
Enna Jamakosmanovic

Yasmine

Vilket underbart inlägg! :) Bara jobbigt att gå i kjol när man fryser KONSTANT haha!

Svar: Hahaha...jo, det är sant men försöker inte tänka på det så mycket :)
Enna Jamakosmanovic

Linnéa

Hihi, jag bär slacks/kostymbyxor med gubbfickor varje dag... såååå sköna <3

Svar: Så skönt!
Enna Jamakosmanovic

MartinaOlsson

sv; Åh ankelboots är mina go to-skor nu under hösten också! SÅ snyggt ju och passar typ till allt! :) Behöver nog dock köpa ett par nya snart för mina har några år på nacken och ja.. dom är mina go to's som sagt så dom är gaaanska så välanvända, haha :)

Linda

Superfina kläder!!!!
Svar: Ja modevisningen var riktigt lyckad. Finns film på den nu :)

Svar: Vad kul!
Enna Jamakosmanovic

Louise

Grymma tips! 😃

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Jessica Högberg

Så många fina tips!! Jag tackar ödmjukast!

Svar: Vad glad jag blir att du gillar inlägget :)
Enna Jamakosmanovic

Pauline Hurtig

Så bra inlägg! :)

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Matilda Berlin

Jag bor också i svarta kostymbyxor just nu. Så himla snyggt och så himla skönt ju!! Kram söta <3

Svar: Eller hur <3
Enna Jamakosmanovic

Angelica Wåhlin

Älskar både kostymbyxor & Barbour-jackor, hihi!

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic