Inspireras från andra!

För inte många inlägg sen visade jag vilka instagrammare som inspirera mig och min stil, tänkte därför dela med mig av lite tips hur man kan inspireras av andra och sätta ihop liknande outfits. 
Hitta någon som inspirera dig
Det första man bör göra är att följa personer som inspirerar en, någon som har en liknande stil som dig eller någon som har en stil du kanske hade velat uppnå.
 
Liknande plagg
Hittar man en person som inspirerar en och som kanske har liknande kläder som en själv, kan det leda till att enklare sätta ihop liknande outfits. Om man ser en outfit man gillar, tittar för i din garderob ifall du har liknande plagg och försök sätta ihop outfiten. 
 Ändra till dina färger
Kanske gillar man sättet personen har stylat outfiten men det är inte riktigt dina färger. Försök att efterlikna personen sätt att styla plaggen på men ändra till dina färger. Har personen bara neonfärger, men du är en person som gillar mörka färg, bara ändra färgerna. 
 Din stil
Precis som med färgerna kan man ändra en outfit så att den blir mer din stil. Du ser en outfit med en rockig svart t-shirt, rosa silkeskjol och sneakers. Det kanske inte är din stil men du gillar kombinationen,  testa att ändra till din stil genom att byta ut den rockiga tröjan mot en mer klassisk tex och sneakersen mot högklackat. 
 
Här har ni mitt tips! 
Låt mig höra nu, inspireras ni mycket av andra när det kommer till era outfits?
 
   
blogg.se outfit - dagens outfit - inspiration - mode outfits - outfit - outfit details - outfit inspo
23
Malin

Jag inspireras sååå mycket av andra fina människor. Det finns ju så otroligt många härliga och inspirerande människor (du är en av dem) stor kram ❤️

Svar: Men tack! Kram <3
Enna Jamakosmanovic

petra

så fint , ja självklart inspireras man av andra människor,kram

Ullie

tycker du va finare mmmen bra man får inspo
brukar få mycket inrednings inspo pinterest elle insta
har du insta?
jag älskar ina skor säger jag jämt =)

Svar: Ja, det har jag :) Heter Yeastofashion på instagram
Enna Jamakosmanovic

Ida

Så himla bra tips och ääälskar denna outfit du har på dig, wow så snygg!!😍

Svar: Tack, tack, tack :) <3
Enna Jamakosmanovic

LInnéa

Sååå underbart o inspirerande inlägg 😍🤩 kram

Svar: Kram
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Så härligt att inspireras!!

Svar: Ja, visst är det :)
Enna Jamakosmanovic

Alice

Vilka bra tips, och ääälskar din klänning!

Svar: Tack så mycket!
Enna Jamakosmanovic

Yasmine

Riktigt bra inlägg, detta ska jag genast ta och anamma! Kram

Svar: Vad kul! Kram
Enna Jamakosmanovic

Therese

Superfin klänning!

Emma Engström

Kan säga att DU är en av de som inspirerar mig enormt, älskar dina tips du kommer med vännen! Du passar ju i så mycket också, blir himla avis haha <3 KRAM

Svar: Men TACK vännen!!
Enna Jamakosmanovic

Beatrice

Älskar din outfits och så kul inlägg!!

Pauline Hurtig

men åh vad roligt att se :D

Svar: Kul du gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

Emelie Andersson

Så otroligt fin inspo och så fin du är! Härligt när man inspireras av andra! <3

My Nordqvist

Bra tips :D

Hilma Eklund

Wow vad häftig klänning! 😍 Så himla bra tips det där med att se om man kan hitta nån inspiration med liknande plagg som man redan har hemma, kan ju ge nya idéer att återanvända istället för att köpa nytt 🥰 kraaam!

Svar: Ja men eller hur!! Kram
Enna Jamakosmanovic

Dixiwonderland.com

Grymt inlägg som alltid :D

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

ajlimullersandvik.blogg.se

Undra vem jag inspireras av... vet inte om jag riktigt gör det med flit i alla fall :) Kanske ska testa :) Fast har inte råd att köpa kläder ändå...

Svar: Därför ska du testa att sätta ihop outfits med kläder du har hemma :)
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Det är verkligen kul att bli inspirerad och prova på olika stilar. Det där gjorde du jättebra! <3 Kramis

Svar: Tack! Kram
Enna Jamakosmanovic

Sara Ekman

Wow så snyggt <3

Linnea Kinis

Bra tips! Jag måste ha helsvart på jobbet så känns som jag har samma kläder dag ut och dag in. Byter ju inte om när jag kommer hem bara för att ha det i nån timma. Men önskar jag hade en fin stil, men tycker det är svårt att få till nå bra :) försöker iaf att inte ha svart på helgerna när jag är ledig.

Svar: Kul att du kan ändra dina outfits på helgerna i alla fall :)
Enna Jamakosmanovic

Karina

Så herlig innlegg! Fin outfit <3

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic

Carro

Åh vilket roligt inläggi och kul om du gör ett liknande inlägg om stjärntecken, så kul att läsa 😍

Svar: Glad jag blir! Inlägget kommer snart :)
Enna Jamakosmanovic

Lisa

Härligt inlägg och vad fin du är på alla bilderna :) kram

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic