How to look chic and not cold during colder months!

Dagens inlägg kommer handla om hur man kan fortfarande kännas sig fin under de kallare månderna. Jag vet att det kan vara svårare ibland att känna att man satt ihop en fin outfit under hösten/vintern, eftersom man helst tar på sig ett par svarta jeans och en tjocktröja. När ni läst klart det här inlägget ska ni i alla fall har fått 5 stycken tips på hur ni kan piffa upp en outfit trotts det kalla vädret!
En neutral kappa och en rolig kappa!
Höst och vinter brukar oftast handla om ytterplaggen. Anledningen till det är ju för att det är jackan, kappa eller ponchon som syns mestadels när man är ute. För att man ska känna sig fin är det därför viktigt att ha en kappa man trivs i, som gör en varm och som man känner är fin. Mitt första tips är därför att man har två kappor som man skiftar mellan. Jag tänker att en kappa kan vara rätt vanlig som funkar till varje dag medans den andra är lite roligare, och består kanske av en annan färg än svart. En rolig kappa behöver inte betyda att man har en röd färg, det kan vara så enkelt som att den har en annan detalj på den roliga kappan jämfört med den "vanliga" kappa. Mitt tips är därför, testa en annan stil på kappan, färg eller detalj. 
 Knee high eller thigh high boots
Jag är den personen som definitivt tycker att man fortfarande kan bära korta klänningar och kjolar trots kallare väder. En sak som gör det möjligt är stövlar som kommer upp till knäna eller vaderna. Det hjälper verkligen att hålla värmen samtidigt som man känner sig fin, för stövlar är verkligen ett höst/vinter måste. Jag har dem här svarta som jag älskar och nu är jag ute efter ett par i en ljusare färg. 
 Strumpbyxor
Tror många har en delad åsikt om strumpbyxor och ifall det är någonting snyggt. Min åsikt är att strumpbyxor är defintivt någonting man kan ha för det håller en varm, samtidigt som det kan vara en snygg detalj. Jag är däremot emot leggings/tigts överlag och speciellt ihop med klänning och kjol, i sådana fall säger jag att man alltid ska välja strumpbyxor. Antingen kan man köra på stumpbyxor i svart eller ifall man vill exprimentera lite kan man testa att ha en annan färg eller hålla sig till svart och testa stumpbyxor med mönster, som till exempel leopard. Det som är så bra med stumpbyxor är ju att de kommer i en massa olika tjocklekar och de gör också att man kan fortsätta använda klänning, kjol och shorts. 
 Tjocktröja med det lilla extra
Tjocka, stickade tröjor har vi alla i garderoben och det har blivit som ett måste när hösten och vintern kommer, men ibland kan man tröttna på en enkal, grå. stickad tröja. Mitt fjärde tips är därför att ta in någonting nytt i garderoben i höst. Testa att istället för att köpa ännu en svart eller grå, enkel stickad tröja, att köpa en svart, stickad tröja med till exempel annorlunda knapp, ett mönster eller andra ärmar. 
 Satsa på accessoarer
Med tanke på att kappan och skorna är det som syns mest under den här perioden kan det vara kul att satsa på accessoarer. Det är någonting som inte behöver kosta en mycke och som kan göra att en outfit känns lite annorlunda, trots att man har samma kappa och skor man hade dagen innan. Tips på några höstiga accessoarer är mössa, scarf, brosch och vantar. 
 
Här kommer lite mer inspo! Vad tycker ni om dessa tips? Har ni några andra som ni vill dela med er av?  Hade varit så kul att höra er åsikt :)
höst - höstmode - mode - styling - styling tips
17
Ajli

du är verkligen väldigt duktig :D

Louise

Snyggt!:D

Carro

älskar din outfit :D

Dixiwonderland.com

Längtar så mycket efter alla höstkläderna :D

Netti Starby

Riktigt snygg outfit! <3 Kramis

Carro

Tack för underbara tips! 💕

hanna

så sjukt snyggt! :D älskar stövlar!

ullie

underbar klänning o fina stövlar o hela du <3 =)

Lisa

Vilken fin outfit :) Älskar verkligen stövlarna :)

Kram

Malin

Alltså som alltid sååå fina kläder och så bra tips!! Snyggt!!! Kram ❤️

Svar: Kul du tycker om tipsen :) <3
Enna Jamakosmanovic

Emma Engström

Knee high boots är ju verkligen så snyggt?! Passar till så mycket! Din outfit är verkligen så fin ska du veta <3 KRAM

Svar: Tack vännen!! <3
Enna Jamakosmanovic

Yasmine

Låter som väldigt bra tips! Måste skaffa mig en bra jacka, för skinnjackan jag har nu börjar bli för kall snart...! Kram

Svar: Det förstår jag :)
Enna Jamakosmanovic

Pauline

såå bra inlägg, tack :D

Therese

Bra tips! Några av mina favorittricks är:
- Fleecefodrade strumpbyxor (finns ex på Kappahl)
- Strumpbyxor i kashmirblandning (finns på Calzedonia)
- Underställ under kläderna! Ex kjol + stövlar med samma sorts underställ som när man åker skidor. Syns inte men håller en definitivt varm.

Svar: Så bra tips! Och kul att du delar med dig :)
Enna Jamakosmanovic

Anonym

Hösten är skön för då åker byxorna på, bootsen mm mysigt poplo härliga kappan o kepsmössor o mössor :) rätt mysigt o snygg outfit du bjuder på :)

Evas blogg

Jasmine

Tack för dina tips! Hösten är en årstid jag gillar att klä mig utifrån. De stickade tröjorna, fluffiga halsdukar, de älskade kängorna, kjol med strumpbyxor till.... Jag välkomnar med glädje hösten!

(Sent) Svar: Tack, kul att du gillade bilderna från gravidfotograferingen.

Kram

Svar: Så mysigt ju :)
Enna Jamakosmanovic

angelica

wow så fin!! a