One base four outfits- the power of an extra layer

Det här styling inlägget kommer att visa er hur användbart och viktigt det är att ha en basgarderob. Kläder som fungerar som en perfekt bas och som gör att du alltid har en bra outfit att bära, med hjälp av några extra detaljer kan outfiten upphöjas till något så mycket bättre. 
 
Sen vill jag självklart veta, har ni en bas outfit? Vilken i så fall? Och har ni en favorit outfit från dagens inlägg? Berätta gärna! <3
Det här är en bas outfit som jag ofta bär under våren och speciellt sommaren. Den är perfekt för att slänga på en jacka eller kavaj, men den är perfekt utan någonting så länge man har stylat den med sina smycken. Genom att lägga till ett lager till outfiten och en accessoar till, kan så mycket hända. 
Outfit nr. 1
En rätt ledig outfit för mig innebär att addera skinnjackan till denna bas outfiten. För mig är den perfekt för vardagliga ärenden, stylad med ett par vita sneakes. Skinnjackan är ett basplagg för många, vilket innebär att denna outfiten är väldigt enkel att inspireras av. 
Outift nr. 2
Poncho är ett plagg som folk sällan bär men jag tycker det är så elegat samtidigt som det känns väldigt enkelt. Det är ett perfekt och lätt plagg att ha med sig på sommarkvällar när man ska sitta ute och äta och det blir lite kyligare. Här la jag även till ett diadem vilket kompleterade outiften. 
 Outfit nr.3
En lite mer feminin och tjejig outfit är denna med de två rosa detaljerna. En stickad kofta är också ett perfekt "layering piece" för att ge outfiten det där lilla extra. Denna från Stockh lm är en bra investerin ifall man gillar den eleganta och klassiska stilen. 
 Outfit nr. 4
Slutligen en outfit med kavaj är ett måste för mig. Kavajen är som en jacka för mig under sommaren, den håller en varm och man känner sig så fin samt proffsig i den. Perfekt ifall man vill känna sig lite uppklädd, stylad med loafers. 
 
 
styling - styling tips
22
Ida

Så snygga outfits!! Gör så mycket med en jacka eller kofta över :D

Hanna

Super fräscha outfits 😍

Sussi

Alla outfits är superfina. Ett par hederliga snygga jeans passar till det mesta :)

T

Så fina outfit! Jag använder alltid ett svart eller vitt linne. :)

Celine

Min basoutfit är; svarta byxor, vit tröja och svart kavaj, så inte helt olik din ändå, kan ibland byta ut de svarta byxorna mot ett par blåa jeans också ;)

Svar: Men ja! Så fint!
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Snygga outfits och jag gillar blå jeans med en enkel topp. Kramis <3

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic

Malin

Åh så fina outfits ❤️

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic

lisa

Vilka fina outfits :)

Anita

Så mycket fint :D

Anonym

Snygga gillar den med skinnjackan :) fina inlägg du gjort :)

Evas blogg

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Linnéa

Så snygga outfits; svarta kostymbyxor med gubbfickor är mitt måste-ha-plagg, ⭐️ vit blus, enkla tischor 🌸

Svar: Men så fint!
Enna Jamakosmanovic

Hilma

Så himla fint och kul att det går att göra så mycket bara genom att byta ut små detaljer :D <3

Svar: Eller hur?! <3
Enna Jamakosmanovic

Carro

Så snyggt! Älskar den sista med kavaj! 🥰

Svar: Tack! Min favorit :)
Enna Jamakosmanovic

Annie

Fina outfits! :)

johanna

Det är så intressant hur en outit helt kan ändras med så små medel <3

dixiwonderland.com

3:an var min favorit :D

Alice

Väldigt fint alltihop! Måste gå igenom min garderob och hitta lite bra baser! <3

Svar: Men ja! <3
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Åh så fina outfits!!

Emelie Andersson

Så himla fina outfits, mer i min smak och jag gillade verkligen att få ta del av dem :)

Svar: Men vad kul att du gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

johanna

Min favorit måste vara outfit 2 :) <3

Svar: Vad kul att höra :)
Enna Jamakosmanovic

Sara Ekman

Så himla snyggt alltihopa <3

Pauline

så snyggt! så roligt och bra inlägg :D