4 eleganta stilar

Jag har ett bra tag följt Anna Bey, School of affluence, och på sin kanal pratar hon om olika ämnen bland annat elegant mode. I en av hennes videos pratade honom att elegant mode behöver inte nödvändigtvis vara att man känner eller ser äldre ut. Alltind handlar om vilka kläder man har och hur man stylar dem. I den videon pratade hon om 4 eleganta stilar som hon kommit fram till, som jag nu vill dela med mig av eftersom jag kände att det var en väldigt bra beskrivning. 
Vi börjar med stilen, elegant flamboyant. Det här innebär att man håller sig till den eleganta stilen på kläder och håller sig till de utformandena. Till skillnad från de andra stilarna, handlar den här stilen om färg och mönster. Det ska synas och gärna gå åt avantgarde hållet. Ett exempel är att man har en kostym som är i en stark färg. 
 
Vilka ska man följa för den stilen?
Anna Syren
- Nnattallii
- Atlantic pacific
- Victoria_fox0001
- Fallon Carrington
 
Är indelad i 3 delar, den mer klassiska, seductive och romantiska. Den eleganta feminina stilen som lutar åt det klassiska hållet innebär att man håller sig till de klassiska utformaderna av kläder men att kläderna går i ljusare toner och har detaljer som volanger och pärlor. Den romantiska består av lätta material som silk, blommor och neutrala ljusa färger. Kläderna kan också ha detaljer som volanger, pärlor men också rosetter. Slutligen finns det den "seductive" vilket är när stilen är lite mer sexig och handlar mer omm att framhäva sin form, ha tajtare kläder. 
 
Vilka ska man följa för den stilen?
- Freddy my love
- Fashion mumblur
- Lifestyle by Elizabeth
- Krystin Lee
 
Eleganta fashionistan, hon som gillar att ha de eleganta siluetterna som en underton och styla resten av outfiten trendigt. Det vill säga att man följer det senaste mode, som till exempel stråväskan, monochrome och den genomskinliga tröjan. Här kan man både luta mer åt de färg glada färgerna men också de neutrala. 
 
Vilka ska man följa för den stilen?
- Olivia Palermo 
- Victoria Beckham
- Victoria_fox0001
- Corporatecatwalker
- Shoeratoriesandskirts
Och den sista eleganta stilen, som jag skulle säga är den jag har, den eleganta klassiska stilen. Den här stilen är mer diskret eftersom den håller sig till enkla, klassiska siluetter vilket gör den tidlös och minimalistisk. Sen tror jag att den eleganta stilen gör att den klassiska stilen inte känns så minimalistisk, som till exempel tweed material eller en större rosett. 
 
Vilka ska man följa för den stilen?
- Fanny Staaf
- Kate Middelton
- Jeanwang
- 9to5chic
 
Vilken stil skulle ni säga att ni har? Eller är de någon stil som ni hade velat ha, en drömstil?
Tycker ni att stilarna är bra beskrivna?
 
4 elegant style - 4 eleganta stilar - elegance - elegant - elegant mode - elegant outfit - fashion guidence - mode - mode blogg - mode hjälp - mode outfits - mode tips
21
Netti Starby

Vilka härliga stilar och jag föredrar den eleganta. Kramis <3

LInnéa

Åh, sååå himla fint ❤️. Jag hade gärna placerat in mig själv i något med 80-tals pastell ❤️

Svar: Spännande! <3
Enna Jamakosmanovic

Dixiwonderland.com

Kul att du ger tips på vem man ska följa om man gillar stilen :D

Svar: Vad kul att det uppskattas :)
Enna Jamakosmanovic

lisa

Vilka fina stilar. Jag gillar nog elegant feminin bäst :) Kram

Svar: Ja, den är verkligen vacker! Kram
Enna Jamakosmanovic

Hilma

Åh jag älskar verkligen alla stilar och tycker det är roligt att variera lite :) Håller på att öva mig på att inte fastna i en stil för jag vill liksom testa mig fram lite <3 kram!

Svar: Men vad spännande! Hoppas detta inspirerade dig lite:)
Enna Jamakosmanovic

Annie

Fina stilar :) Men min stil är mer sportig och kvinnlig typ ;) *ler*

Ha en fin måndag :)

Hanna

åh älskar alla stilarna :D

Caroline

älskar alla :D

Julia Svensson

Åh så fint!!

Elin

Wow så snyggt!

Annika

Mycket bra beskrivningar. Snygga kläder och stilar.

Svar: Kul du tycker om det!
Enna Jamakosmanovic

Marie

Elefant feminim och elegant classig det är nog mina stilar tror jag, snyggt och även romatiskt, samt att det blir elegant

Svar: Kul att du delar med dig :)
Enna Jamakosmanovic

Malin

Tusen tack för superbra tips på folk att följa!! Jag föredrar nog classic!! Kram ❤️

Svar: Men vad kul att höra att du gillar det <3
Enna Jamakosmanovic

T'

Vilket intressant inlägg!

Emelie Andersson

Så kul att få ta del av olika stilar 🥰

Ullie

Ja men alltid skoj o läsa sånt där kramiz

Carro

Så härlig inlägg och inspo! 🥰

Pauline

wow vad kul :D

Linnéa

Ja men eller hur, man kan bara älska rosa ❤️
Hoppas du har en finfin lill-lördag ⭐️

Svar: Tack detsamma
Enna Jamakosmanovic

Annie

Ha en fin kväll! :)

Svar: TAck detsamma!
Enna Jamakosmanovic

Anonym

Jag har min egen stil älskar kläder, skor, väskor, mm mm men dina inlägg är kul :)

Evas blogg