Är det värt att köpa Hunter boots?

Trots det tråkiga vädret Sverige erbjuder då och då, är det inte vanligt att man ser någon investera i ett par bra gummistövlar, som till exempel Hunter boots. Kan det vara så att det inte känns värt det? Eller att man inte kommer använda dem mycket för vad de kostar? Hur stylar man ens ett par gummistövlar? I dagen inlägg hoppas jag kunna svara på dessa frågor. 

Jag har ett par svarta, glansiga, original stövlar i den längre modellen. Personligen tycker jag den längre modellen känns mer praktiskt då den skyddar en större del av ens byxor vid regn. Jag har enbart använt dem när det regnar och inte när det snöar, då det känns både opraktiskt, kallt och lite farlig. Mitt tips är att använda dem när det regnar och ska man till jobbet, kan man ha ett annat par skor med sig och byta om. 

Hur passar dem?
Jag tycker att storleken jag har, 37, är perfekt för mig och stövlar i sig är perfekt. Den enda nackdelen, för mig, är att det finns utrymme kvar att fylla vid vaderna och detta även fast jag spänt dem så mycket det går. Stöveln kan kännas lite styv och hård, men för mig gör det ingen då jag gillar att känna att de är fasta och att de har en form. Det finns strumpor som man kan köpa till och jag tror att de både kan fylla det tomma utrymmet, samt göra dem lite mjukare. 
 
Utseende

Hunter Boots kommer i en längre variant och en högre variant, samt i hur många färger som helst allt från en ljus färg som vitt till mörk som svart. Det går även att välja mellan matt och glansiga stövlar. För en mer avslappnad och kanske mer stövlar som passar för landsbygden, kan jag tycka de matta passar. De glansiga anser jag passar bättre för staden och för mer uppklädda outfits. Hunter boots kan stylas med både byxor, kjol, klänning och en snygg kappa, outfitsalternativen är oändliga.  

 
 Är det värda pengarna?
 
 Det sägs att detta ska vara ett par stövlar som håller länge, förhoppningsvis livet ut, är de då värda 1000 kr och mer? Om det är ett par stövlar man vet att man kommer använda mycket, man vet hur man ska styla dem och när de ska användas, tycker jag definitivt att dem är värda det. Jag mår så mycket bättre när jag vet att jag skyddar mina andra skor från regnet, när jag använder mina stövlar i stället. När man köper dem i en färg och stil som passar en, är det ännu större chans att man kommer använda dem. Är de värda att lägga den summa pengar? Om det verkligen kommer hålla i jättemånga år, så självklart. Känner man däremot att man inte är beredd att lägga den summa pengar på ett par stövlar, men ändå vill ha bra kvalite är mitt tips barnstorlek och REA. Har man som jag storlek 36 och 37, kan det vara värt att kika på barnavdelningen eftersom de kostar nästan hälften så mycket som från vuxenavdelningen. Annars, vet ungefär vad du vill ha och kolla runt när det är REA. Jag köpte mina för nästan halva priset. 
 
Nu vill jag veta, har ni ett par Hunter boots? Vad tycker ni om dem? Om ni inte har, hade ni velat köpa ett par?
 
gummistövlar - hunter boots - hunter boots review - recension - stövlar
28
Therese

Så fina! Personligen tycker jag definitivt att det är värt att köpa ett par gummistövlar som känns fina också. Jag har ett par Burberry som tyvärr är lite för små över vaderna just nu, de kommer nog kompletteras med ett par Hunter så småningom.

Svar: Men Burberry är drömmen!
Enna Jamakosmanovic

Dixiwonderland.com

Jag hade 2 hunter men slängde de ena (vita) då de fick sluta märken. Har kvar mina svarta men använder dom i stort sett aldrig. Men jag köpte dom billigt och någon gång kanske de kommer användas igen haha.

Svar: Det tror jag du säkert kommer :)
Enna Jamakosmanovic

Elin

SÅ mysigt inlägg. Hoppas du får en härlig vecka. Kram <3

Svar: Detsamma finis!
Enna Jamakosmanovic

Annika

Jag har nog aldrig haft ett par Hunters men de är snygga.

Svar: :)
Enna Jamakosmanovic

Hilma

Riktigt snygga är dom!! <3

Svar: Ja verkligen!
Enna Jamakosmanovic

Josäfin

aldrig förstått hypen med dem haha, men är ju dröm med nice gummistövlar det ska ju sägas !

Svar: Hahaha
Enna Jamakosmanovic

sara

Dom är fina! köpte ett par gummistövlar för några år sedan (dock ej hunter) känner att det kan vara bra att ha, men har nog använt dom kanske två ggr när man grejade i trädgården bara :) Men som sagt, bra att ha men kommer nog inte användas så mycket :)

Heléna

Jag har inga gummistövlar alls utan är mer en Gore-Tex människa. Är utomhus så mycket både på fritiden och under arbetstid så då behöver jag ett par ordentliga skor som tål både regn, snö, vind och blåst. Fast jag tycker att stövlarna är riktigt snygga 😍 Kram fina du 💖💖💖

Svar: Det är så bra att ha sådana skor! Kram
Enna Jamakosmanovic

Anita

Fina är dem :D

Amanda (Swedish Passport)

Jag använder ärligt talat gummistövlar nästan varje dag när jag tänker efter, haha. Finns ju inget smidigare än att dra på sig gummistövlarna när hunden ska ut och rastas en snabbis i regn och slask och man inte orkar snöra på sig kängorna ;) Dock måste jag byta ut mina stövlar typ en gång i halvåret för att de går sönder vilket är helt värdelöst. Vill investera i ett par ordentliga stövlar som faktiskt håller men har inte hittat någon modell som passar? Vet inte hur många gånger jag satt ner fötterna i ett par Hunter-stövlar och velat att de ska passa, men varje gång har jag kommit fram till att de är alldeles för stora nertill och att det inte är värt att köpa ett par skor man inte känner sig bekväm i så jakten fortsätter! :)

Svar: Hahahah...det finns verkligen något underbart med gummistövlar! Men hoppas du hittar några som passar dig riktigt bra :)
Enna Jamakosmanovic

Elin

Dom är så snygga!<3

Carro

Jag gillade mina men tröttnade på att de var så höga tillslut, så nu har jag ett par lägre från Michael Kors! Men Hunterstövlarna är snygga! 🥰

Svar: Men oh ett från Michael Kors, de måste vara så fina ju :)
Enna Jamakosmanovic

Jasmine

Ett par bra och snygga gummistövlar saknar jag i mitt skoställ. Som du säger, de kan vara svåra att klä sig snyggt i. Samtidigt är jag för att klä mig praktiskt snarare en motsatsen.

Svar: Tack för din kommentar. <3

Hoppas att du har haft en fin start på veckan.
Kram

Svar: Tack detsamma!
Enna Jamakosmanovic

cecilia

Oj, har mer eller mindre glömt bort att jag har.. Minns att de var super poppis för många år sedan, då köpte jag två olika modeller.

Har sparat ett par och de är den höga modellen i färgen beige. Använder dem inte, men tänker att någon gång kommer dem behövas. haha :)

Svar: Men wow de i beiget måste vara så fina!
Enna Jamakosmanovic

Emelie Andersson

Vilket bra inlägg, tycker det är ganska svårt att hitta bra och hållbara stövlar ❤️

Svar: Visst är det <3
Enna Jamakosmanovic

ullie

älskar mina höga hunters samma som dej
har ett par skostövlar men inte hunter
hade de mindre då ja jobbade men ja har en större stl i mina o de sitter lite runt vaderna men älskar dem ändå

Svar: Vad kul!
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Jag har ett par Hunters och dom är så sköna. Kramis <3

Svar: Eller hur :)
Enna Jamakosmanovic

Linnéa

Åh dom är så snygga, äger dock inget eget par då jag brukar använda mina andra par som har lägre skaft :). Därför hade jag nog inte köpt dom för originalpriset, kanske rea... men som sagt, klart man ska unna sig ett par om man vill <3

Svar: eller hur :)
Enna Jamakosmanovic

Malin

Åh så längesen jag såg sånna sist!! ❤️

Svar: Visst var det? Jag håller med dig <3
Enna Jamakosmanovic

Elin

Jag älskar min stövlar, så snygga!

Svar: JA!!
Enna Jamakosmanovic

My

Dom är verkligen snygga!!

petra

Jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte hunter, jag köpte den låga modellen och älskar dem men har dem inte i halt väglag eller när det är kallt,bor i dem hela hösten och dem är verkligen sköna o bra för fötterna dessutom, kram

Svar: Vad kul att höra! Kram
Enna Jamakosmanovic

T'

Jag personligen gillar inte gummistövlar alls och tycker inga är värda några pengar. Men det är ibland nödvändigt att ha. Ibland önskar jag att jag hade ett par, men vet att jag inte skulle använda dem.

Svar: De används inte ofta men man är tacksam när man väl använder dem :)
Enna Jamakosmanovic

Johanna Utterberg

Har inga gummistövlar, men de där är verkligen snygga! :)

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Josefine

Jag personligen förstår inte alls grejen med dem haha.. Skulle aldrig få för mig att använda ett par gummistövlar för "fashion". Ska jag ha gummistövlar så är det för ett ändamål och då spelar det inte så stor roll hur de ser ut sålänge de uppfyller sin funktion. Sen är de väl rätt dyra också? Helt galet haha

Svar: Hahah...jag förstår! Har dock ett par som jag inte har för modet skull :)
Enna Jamakosmanovic

Annie

Personligen hade jag inte lagt dem pengarna på ett par gummistövlar, men man är olika :)Snygga iaf! :)

Ha en fin kväll!

Svar: Detsamma :)
Enna Jamakosmanovic

johanna

Åh, ja jag kommer ihåg för några år sedan när alla hade dem. De är snygga men ingetjag hade lagt mycket pengar på. <3

Svar: Visst var dem!
Enna Jamakosmanovic

Anonym

Jag har ett par ganska gamla chokladfärgade Hunter Original Tall och ett par nyare svarta Hunter Original Short.
Jag tycker att de är snygga, häftiga, praktiska, bekväma och bara så sköna.
Jag går numera nästan alltid i Hunterstövlar - de är väl värda sitt pris!