New year, New style- Hur hittar jag min egna stil?

Nytt år, och kanske vill man inviga det med en ny stil eller också bara kunna identifiera den. Om man kan identifiera sin stil, kan det bli så mycket lättare att hitta outfitinspiration, handla och klä sig. I slutet av det här inlägget bör ni kunna ha alla redskap som behövs för att hitta er stil och kunna identifera den. HÄR kan ni läsa mer om min stil. 
Analysera
För att du ska kunna definera din stil behöver du analysera mycket, både det du har, inte har och det du inspireras av, för att komma fram till en slutsats.Skriv gärna ner det du kommer fram till!
 
Din garderob
Börja med att analysera din egna garderob och ta ut dina top 5 eller top 10 plagg, som du använder mycket, älskar och känner dig bekväm i. Försök sedan att se likheterna mellan plaggen eller ett pågående mönster. 
Det kan handla om:
- Mönster
- Färg
- Silhuett
- Visst typ av plagg
- Speciell detalj som pärlor, nitar eller rosetter
- Material
 
Nästa steg är att gå tillbaka till garderoben och göra samma sak med de plaggen du inte använder mycket, kanske inte gillar eller inte känner dig bekväm i. På så sätt får man också en överblick på vad som inte är ens stil och man kan ta bort alternativ som man tidigare hade, som möjligtvis kunde definera din stil. 
Din drömstil
Ibland har man en viss stil man vill uppnå eller en viss stil man strävar efter. Det kan därför vara kul att se ifall den drömstilen stämmer överens med ens stil man har idag. Drömstilen kan också hjälpa dig att identifiera din stil eller hjälpa dig att hitta en ny stil som passar dig. 
 
Keywords
Nu har du förhoppningsvis samlat på dig några ord, som borde kunna hjälpa dig att identifiera din stil. I den här rutan har jag kommit med några exempel på några ord som kan representera en viss stil. Det här gör det även enklare för att klara av nästa steg. 
Inspiration
Orden som du nu har fått fram, gör att du enklare kan söka på till exempel Instagram, Google eller Pinterest efter outfitinspiration. Då får du även upp nya människor att följa och inspireras av för framtida outfits. På pinterest, men också instagram, kan du spara bilder i ett album och sen gå tillbaka till det om du behöver lite extra inspiration en dag.
 
Testa
Testa nu utifrån bilderna du hittat att sätta ihop outfits utifrån din egna garderob och de plaggen du nu hittat som representerar din nya stil. 
Vad skulle ni säga att ni har för stil? Vilka ord hade ni identifierat den med? Eller är detta någonting ni hade använt er av för att hitta er egna stil? Berätta gärna!
definera min stil - hur hittar jag min egna sitl? - min stil - stil - säker stil - säkerstil
22
Dixiwonderland.com

Min stil är COZY! :D

Svar: Hahah...det är härligt!!
Enna Jamakosmanovic

Josefine

Så kul inlägg!😍

Evahle - mammalivet & psykisk hälsa

Vilka bra tips! Tycker det är så svårt att hitta sin egen stil faktiskt

johanna

Åh vilka bra tips <3

Linnéa

Så himla härligt och inspirerande inlägg 🤩❤️

Beatrice Jakobsson

GRYMT INLÄGG!! ❤️❤️ Kände verkligen att jag skulle behöva anylisera min ston för jag har inte så bra koll osv. Tack för ett bra inlägg!

Svar: Men ooo vad glad jag blir <3 Hahah...hoppas det hjälpte dig :) <3<3
Enna Jamakosmanovic

Annie

Så bra tips! :)åh, jag tror jag är en blandning av sportig, färgglad och kvinnlig :) *ler*

Svar: Men vad kul att få veta vad du har för stil!
Enna Jamakosmanovic

sara

Roligt och inspirerande inlägg :)

Carro

Så härliga tips och inspirerande inlägg! Ett av mina mål detta år får bli att hitta min stil 🥰

Svar: Vad kul! Hoppas att detta inlägget hjälpte dig lite i alla fall :) <3
Enna Jamakosmanovic

Netti Starby

Min stil är väldigt enkel och gillar plagg i oversize. Kul inlägg! <3 Kramis

Svar: Kul du tycker om det och kul att få veta vad din stil är :) kram
Enna Jamakosmanovic

Ariel C

Så utrolig fin guide! Det vises så godt at du legger mye tanke bak innleggene dine, og virkelig vil gjøre de bra ❤ Jeg har aldri egentlig tenkt over hva min stil er, men feminine er den hvertfall, jeg lever i skjørt og kjoler 💕

Svar: Ibland kan det vara kul att bara tänka på det och som sagt identifiera den :) <3
Enna Jamakosmanovic

https://siliiins.blogg.se/

Mycket härligt inlägg!! :)

Svar: Tack så mycket :)
Enna Jamakosmanovic

Johanna Utterberg

Så härliga tips :)

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Hanna

Du har en väldigt fin stil! Roligt inlägg :D

Svar: Kul du tycker om det :)
Enna Jamakosmanovic

Anonym

Så klokt jag har för mkt kläder, men trivs mer i vissa men kan inte göra av med något så jag har många olika stilar, ha en fin söndag tjejen kram

Evas blogg

Svar: Hahha...ibland blir det att man varier i stilen man har :) Kram
Enna Jamakosmanovic

Ida

Så himla bra tips!! Kan vara svårt med stil ibland så verkligen superbra inlägg :D

Svar: Men gud, vad glad jag blir att du gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

Celine

Gud vilken bra guide!!

Svar: Vad glad jag blir att du gillar det! Verkligen :)
Enna Jamakosmanovic

Anonym

men vad roligt inlägg!! :)

Jag skulle nog säga att jag är Street CHIC.. :P

Svar: Vad kul att höra :)
Enna Jamakosmanovic

ullie

du är så fin alltid . en del saker man tycker är snyggt passar inte mej så ja kan va svårt
kram på dej

ullie

du är så fin alltid . en del saker man tycker är snyggt passar inte mej så ja kan va svårt
kram på dej

Svar: Tack! Ja, ibland kan det vara svårt att hitta någon som passar en och som är fint :)
Enna Jamakosmanovic

Caroline

Är verkligen inte lätt att hitta sin stil. Min stil är extremt blandad. Ena dagen en söt klänning, andra dagen sportig, basic, tuff... Jag köper det jag gillar men det blir väldigt blandat:)

Svar: Hahah...nä det är verkligen inte lätt. Ibland blandar jag också, men så länge man bär det man gillar :)
Enna Jamakosmanovic

Malin

Åh så kul och inspirerande det var att läsa det här!! :D Kram ❤️

Svar: Kul du gillar det <3
Enna Jamakosmanovic