A day in my life as Blair Waldorf

Hey Upper east siders, Gossip Girl here, and today we have bean given the opportunity to follow our Queen B around today. You heard it, we will be seeing what Blair Waldorf does in a day.
XOXO Gossip Girl. 
 
Som ni säkert förstår blir det här en liten "Day in my life as Blair Waldorf". Jag har sett några sådana här video på Youtube och tänkte att det hade varit kul att själv få göra något liknande. Det finns även en liten video som ligger uppe på min Instagram (Yeastofashion).
Blair Waldorf känns som någon som verkligen tar hand om sig själv vilket bland annat innebär en skönhetsrutin. Jag började därför morgonen med min skönhetsrutin och de produkterna jag använder dagligen. Det innebär att jag bland annat maserade ansitket med en Jade roller, rengörde och återfuktade. 
Vem hade inte velat sitta med The Waldorfs eller The Van Der Woodsens på en av deras drömmiga frukostar? Om man inte kan göra det då för man lösa det på ett annat sätt. Till frukost fick det därför bli en kopp te, yoghurt med färska bär, en croissant och lite juice. 
 "Have a little faith, and if that doesn't work, have a lot of mimosas."
 Sen var det dags att välja ut dagens Blair Waldorf inspirerade outfit. Tyvärr har man ingen Dorota som kan hjälpa en så det fick man lösa själv. Det va inte så varmt så att man kunde ha kjol eller klänning på sig, så det fick bli detta istället. 
Det här blev resultatet. En blå kavaj med en stor rosett stylat med jeans, svart blus och pärlsmycken. Den sista touchen fick bli lite läppglans och sen var det dags att gå. 
 
Sen var det dags för shopping för " Whoever said money does not buy happines did not know where to shop" . Jag hade några ärenden att uträtta i stan och av den anledningen tittade jag in i någon butik också. 
 Det var en självklarthet att titta in i en blomsterbutik och se ifall de hade några pioner. Kolla så vackra! Fanns i många fina färger men pga min pollen allergi vågade jag inte köpa några. 
Hemkommen och det var dags att luta sig tillbaka och vila lite. Självklart med lite caffe och en och annan macaroon som jag köpte påvägen hem. 
" I love nothing and no one, except shoes, clothes and anything Harry Winston". 
 Blair älskar ju sina skor, därför passade det perfekt att testa ett par nya skor jag beställt hem. Har ännu inte bestämt mig ifall jag ska köpa dem eller inte, beror på hur bekväma de är. 
Dagen avslutades med ännu mer skönhet som ansiktsmask, nagellack och en massa annat. Detta ihop med en liten fruktsallad och Dynasty och det kunde inte blivit en mer perfekt dag. Fallon Carrington är ju en riktig boss lady så det kändes så självklart att titta på henne. Tror 2021 Blair Waldorf hade gillat henne. 
blair waldorf - blair waldorf inspired - gossip girl - my day in picture
22
Netti Starby

Vilken härlig och lyxig dag du hade som Blair. Kramis <3

Elin

En skinroller är ju så magiskt<3

lisa

Vilken härlig dag :)

Julia Svensson

Åh så härligt!!

dixiwonderland.com

Frukosten :D

Svar: Visst är det en dröm!
Enna Jamakosmanovic

Emilia

Vilket härligt inlägg!! Så sugen på att skaffa en skinroller, har hört så bra!!

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

Ida

Så himla härliga bilder och roligt att se en hel dag! Dynasty är ju så bra och älskar Fallon, underbar kvinna :D

Svar: Eller hur!
Enna Jamakosmanovic

Annie

Härligt :) Dem vita blommorna, såå fina!

Celine

Åh vet du jag är också allergisk mot pollen och köpte hem några pioner ändå och det gick jättebra!

Svar: Hahaha....då skulle jag kanske gjort det!
Enna Jamakosmanovic

Anita

Så fina bilder!! :D

Anonym

super härligt o så fint du har det o en super frulle :)

Evas blogg

Linnea

Nej men gud vilket härligt och roligt inlägg! Det hade varit en dröm att få vara med på någon av deras frukostar eller bruncher :')<3

Svar: Men tack! Ja, visst hade det ?! <3
Enna Jamakosmanovic

Hilma

Åh ja hur jäkla drömmigt hade det inte varit att få äta frukost ihop med dom!? Dock utan all drama tack hihi :) Kram <3

Svar: Men eller hur! Det hade varit drömmen <3
Enna Jamakosmanovic

Emelie Andersson

Vilken härligt grym dag 🥰

Evahle - mammalivet & psykisk hälsa

Så härligt med ansiktsmask. Jag bryr mig sällan om min hy, vilket jag egentligen kanske borde göra

Svar: För mig är det både att ta hand om hyn men också för det känns lyxigt :)
Enna Jamakosmanovic

johanna

Men åh vilken rolig ide och vilken härlig dag med mycket omtanke till dig själv <3

Svar: Ja, men verkligen :)
Enna Jamakosmanovic

Jossus Travelpics

Vilken kul idé. En dag som Blair känns ju verkligen som en dag för vardagslyx och att ta hand om sig sig, och vem behöver inte det?

Svar: Men eller hur!
Enna Jamakosmanovic

emiliebrevik

Dette innlegget likte jeg veldig godt, ser også ut som du bare stråler for tiden <3

ullie

men oj fina bilder så mysig frukodt
hoppas du haft en fin dag kramar

Pauline

men wow wow wow

Svar: <3<3
Enna Jamakosmanovic

Hanna

Åh så härlig dag och gud så god frukost 😍

Svar: Den var en dröm!
Enna Jamakosmanovic