14 saker som händer när man har elegant och klassisk stil

Oavsett vilken stil man väljer att ha kan den få en att må på ett visst sätt. Det förändrar ens mående innifrån och utifrån, men även hur man blir bemött och ens beteende. I det här inlägget tänkte jag fokusera mer på den eleganta och klassiska stilen, men jag tänker att de här påståendena kan appliceras på andra stilar också.
Din hållning ändras
Vad jag menar med det är att du kommer automatiskt sträcka på dig och räta ut ryggen när du känner dig bekväm i det du bär. För mig är det så när jag har på mig någonting elegant och klassiska som verkligen representerar den stilen jag har. 
 
Självförtroendet ökar
Denna går lite hand i hand med första punkten, att när du bär kläder som du är bekväm i och som du gillar kommer du att ta ett extra steg istället för att dra tillbaka dig själv för att du känner dig obekväm i det du har på dig. 
 
Du mår bra
De två första punkterna resulterar i att du mår bra och även får ett leende på läpparna på grund av det. 
Man förstår styrkan i att bära denna stilen
Jag kan inte tala för någon annan stil men denna stilen gör att man känner styrka och kraft. Ni vet att jag har talat om powerdressing tidigare, och det är just det jag menar nu. De enstaka plaggen som en kavaj, kostymbyxor eller en poncho gör att man känner lite mer styrka och kraft. 
 
Att testa nya stilar är inget för dig längre
När man har hittat den stilen som passar en och som man gillar kan det bli rätt svårt att testa någonting nytt. Det händer att man testar kläder eller siluetter som inte stämmer överens med ens stil, och för mig har det oftast blivit att jag har ångrat köpet på längre sikt. 
 
I vissa situationer känner man sig för uppklädd
Vid några tillställningar känner man att man är för uppklädd eftersom den här stilen, eller speciellt den elegant, är väldigt uppklädd oavsett vilket plagg man bär. Detta också till skillnad från andra stilar om oftast inte är uppklädda. Problemet är att man inte gillar att känna sig underklädd heller, därför är det viktigt att hitta en balans däremellan. 
Det känns tomt utan dina rätta accessoarer
Innan man går utanför dörren känner man att man måste lägga till rätt accessoarer. Det kan antingen vara smycken, en väska eller ett diadem. Anledningen till det är att man annars kommer känna sig underklädd vilket är en av de värre känslorna. 
 
Andra ber om moderåd från en
 
När andra ser att du har en stil och klär dig kontinuerligt utifrån den, samt lägger ner mycket tid på dina kläder och outfit, kommer de att be om moderåd från dig. 
 
Rätt duktig på att analysera street style
Det kanske mer handlar om ens personlighet och intressen men att analysera andras outfits när man till exempel fikar, händer allt oftare och det är någonting man njuter av. 
Högre standard och andra har större förväntingar på en
Kollar jag utifrån mig själv, skulle jag säga att jag har högre standard på saker och ting. Däremot vet jag inte ifall det bara är en del av min personlighet eller ifall det har utvecklats i samband med min stil. Stilen höjer både ens egna  förväntingar på sig själv men andras också, speciellt de människorna som inte känner en. 
 
 
Ha strykta och rena  kläder blir väldigt viktigt
Man känner sig allt mer obekväm ifall man inte har strykta eller rena kläder och kanske hör det ihop med de höga förväntingar och standarden man har. En annan anledning är att den stilen anses lite mer lyxig och att gå med skrynkliga och orena kläder, stämmer inte bra överens. 
 
Har många modeinspirationer
Ju mer foksuerad man blir på ens stil och målet att upprätthålla den, desto viktigare blir det att hitta andra som man inspireras av för att kunna utveckla sin stil och hitta nya outfits kombinationer. 
 
Ser framemot de olika årstiderna
Slutligen, man ser framemot de olika årstiderna eftersom kläderna och outfits kombinationerna. De blir som en ny och fräsch start. 
Vad tycker ni om listan? Har ni någonting ni hade lagt till? Skulle ni säga att något stämmer överens med er själva? 
elegant mode - listor - mode - mode hjälp - modelista - modetips
19
Netti Starby

Det är verkligen viktigt att klä sig i det man känner sig bekväm i och kul läsning. Kramis <3

Svar: Det håller jag verkligen med om :)
Enna Jamakosmanovic

Linnéa

Åh, sååå himla härligt inlägg och outfits 🤩🌸

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

lisa

Vilken fin outfit och listan var jättebra, tycker du fått med allt :) Kram

Svar: Tack :) Kram
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Åh så härligt inlägg!!

Svar: Kul att höra :)
Enna Jamakosmanovic

Pauline

roligt inlägg :)

Emelie

alltså vackra du<3

Frida

Jag kände direkt ett jag borde börja klä mig elegant och klassiskt. Både för hållningen och självförtroendet.

Svar: Men ooo vad kul att höra :) Det hoppas jag du gör då!
Enna Jamakosmanovic

https://siliiins.blogg.se/

Sååå fin!! :)

Carro

Härlig läsning och så bra man mår i denna stil! 💗

Svar: Kul du tyckte om det <3
Enna Jamakosmanovic

Malin

Men åh så underbart att få må bra av stilen ❤️ Kram

Elin

Åh så fin!! Älskar guess väskan<3

Svar: Visst är den underbart :)
Enna Jamakosmanovic

Biggeros

Det är viktigt att hitta sin egna stil och känna sig bekväm i den. Det verkar du göra<3

Hilma

Gud så fina färger du har i den här outfiten! <33

Svar: Visst är de härliga?! <3
Enna Jamakosmanovic

dixiwonderland.com

Älskar kjolen :D Såååå fin. Hela outfiten var super snygg :D

Svar: Men tack <3
Enna Jamakosmanovic

Anonym

underbar klänning:D

Svar: Visst är den drömmig :)
Enna Jamakosmanovic

johanna

Vilket intressant inlägg <3

Svar: Kul du gillar det <3
Enna Jamakosmanovic

hanna

wow så fin du är <3

Svar: Men tack!
Enna Jamakosmanovic

petra

så fin o elegant du ser ut, kram

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Annika

Trevlig lista och fina kläder på dig.

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic