Netflix 7 bästa serier du måste se!

Jag vet att många av er älskar serier och uppskattar serie tips, så här kommer mina top 7 serier på Netflix. Har ni sett dem? Vad tycker ni? Har ni tips på en serie som liknar någon av dessa jag kan se? 
Dynasty
80-talets klassiska supersåpa har fått en reboot och jag älskar det! Serien handlar om en rik familj i Atlanta. Blakes barn Fallon och Steven kommer tillbaka efter en lång tid borta från honom och de första de möts av är Cristal, Blakes nya flickvän. Serien baseras mest på Blake som driver sitt företag och Fallon försöker vara en konkuret och förgöra sin pappas företag. Och ju längre in man kommer i serien desto mer drama, allt från att undanröja mord till förgörelse av familjemedlemmar. Väldigt intressant serie!
 
How to get away with murder
Serien handlar om en professor som också är en advokat och från sin kurs väljer hon ut 5 personer till sin K-5,  dessa personer kommer att få jobba internt med henne på hennes fall. Kursen hon håller i handlar om straffrätt men hon kallar den för "How to get away with murder" Första avsnittet börjar med ett mord, gjort av hennes egna studenter från K-5 och från den studen får man ta del av när hon hjälper dem täcka mordet. Men förstörandet av bevis, mord och lögnerna slutar inte där.  Väldigt konstig serie men man fastnar redan vid första avsnittet, eftersom man i slutet av nästan varje avsnitt får se en del av till exempel ett mord eller att någon blir skadad. Det tar därmot några avsnitt innan man får se hela avsnittet/händelsen. Otroligt spännande serie och jag älskar att den juridiska delen finns med, även fast den inte är så trovärdig. 
 
 
Suits
Fortsätter på det juridiska spåret och säger Suits. Av misstag hamnar Mike på en intervju hos en advokatbyrå och när han visar Harvey sin förmåga att komma ihåg saker, blir han imponerad, han har ändå lyckats läsa lagboken en gång och kan alla lagar. Trots att Mike inte är en utbildad advokat får han chansen att arbeta på advokatbyrån. Nu måste de bara foksuera på att ingen får reda på det. Man får följa med i deras privatliv men också på rättegångar. 
 
Grace and Frankie
En humorserie om Grace och Frankie vars män har komit ut som gay och de ska gifta varandra. Det resulterar i att Grace och Frankie bor tillsammans och försöker ta sig igenom det. Dem är däremot väldigt olika som personer så de kommer inte alltid överens. 
 
Emily in Paris
Hon får flytta till Paris för att hjälpa ett företag med sin marknadsföring, vilket inte blir så uppskattat av teamet. Samtidigt får man följa hennes liv i Paris där hon försöker bosätta sig, skapa en vänkrets och bli kär. Och stundvis var det inte alltid lätt. En mysig serie i alla fall. 
 
 
Riverdale
Okej, jag är nog sist på det här tåget men jag måste ändå lägga till Riverdale på denna listan. Den handlar, för er som inte vet, om ett gäng ungdomar som bor i Riverdale. Serien börjar med mordet på Jason Blossom som sheriffen försöker lösa, men till slut är det ungdomarna som gör det. För varje säsong är det ett nytt mysterium som uppstår och de som står först i kö att läsa det är Betty och Jughead. Förutom dem får man även följa Archie och Veronica, som båda har sina enga problem. Allt från att bli jagad av sin flickvänspojkvän till att försöka besegra sin egna pappa. En mycket mer intressant serie än vad jag trodde från första början och gillande av Cole Sprouse har vuxit för varje  säsong. 
 
The bold type
Detta är den enda serien av dessa sju som jag inte är klar med men än så länge tycker jag den är väldigt intressant. Det handlar om 3 tjejer, främst, som jobbar på tidningen Scarlet. De träffades för första gången på tidiningen och blev bästa vänner. I serien får man följa deras liv och deras olika positioner de har på tidningen och deras vardagliga problem. Serien utspelar sig i New York och bara det ger en ritkigt härlig vibe. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

serier
23
dixiwonderland.com

Girl vi har inte samma seriesmak ser jag xD Emily in Paris är den enda ;) Längtar till säsong 2 :D

petra

Tackar för tips,kram

Netti Starby

Vilka bra tips på serier. Kramis <3

Hilma

Riverdale <3 <3

Celine

Älskar Emily in Paris! Längtar efter nästa säsong!

Svar: Jag med!
Enna Jamakosmanovic

Buroyfoto

Takk for fine tips! :D

Carro

Tack för tips! Älskade Emily in Paris! 🥰

Svar: Verkligen en härlig serie :)
Enna Jamakosmanovic

Linnéa

Åh, tack för alla tips, precis vad jag behövde ❤️🌸⭐️

Svar: Kul du gillar det <3
Enna Jamakosmanovic

sara

Älskar suits och emily in paris! :) Har hört mycket bra om den sista serien så den blir nog nästa serie att se tror jag :)

Svar: Vad kul!
Enna Jamakosmanovic

Sussi

The Bold type blev jag lite nyfiken på. Tack för tips! :)

Svar: Kul du gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

https://siliiins.blogg.se/

Tack för tips!! :)

Julia Svensson

Åh så bra tips!!

Anonym

Emily in Paris var såå bra, älskar Grace och Frankie super

Evas blogg

Svar: Visst är de härliga :)
Enna Jamakosmanovic

Malin

Åh älskar Riverdale och Emily in Paris men måste helt klart se dem andra!! Kram ❤️

Svar: Samma här <3
Enna Jamakosmanovic

Annika

Jag är verkligen ingenting för serier, men minns Dynastin när den gick på 80 talet. Då såg man även en serie som heter Falcon Crest och sedan Dallas.

Svar: Va inte så mycket för serier förr men har fastnat nu :)
Enna Jamakosmanovic

T'

Älskar serier och Dynastin är såå bra! Även how to get away with murder , även om den spårar ut.

Svar: Håller med dig om att det spårar ut lite :)
Enna Jamakosmanovic

Anonym

älskar Suits och Emily in Paris, Riverdale har jag gett upp tycker det spåra FÖR mycket

Caroline

Dynasty fastnade jag aldrig för... Älskar Emily <33 Kanske får ge Riverdale en chans då och NY serien verkar också som i min smak.

Svar: Hoppas du kommer gilla någon av dem i alla fall :)
Enna Jamakosmanovic

Alice

Bra tips! Av dessa har jag bara sett Emily In Paris just nu. <3

Svar: Men vad härligt :)
Enna Jamakosmanovic

Annie - Stora Små Äventyr

Jag har inte sett någon av dem. Men vi såg precis klart "Genom hennes ögon" och den var riktigt bra tycker jag! :D

Svar: Då ska jag spana in den :)
Enna Jamakosmanovic

johanna

Åh, behövde lite nya serier att titta på så detta var superbra <3

Ida

Riktigt bra tips! Älskar Dynasty och How to get away with murder<3 Riverdale kollade jag på i början men tyckte det började spåra sen tyvärr, speciellt när de började blanda in sång och dans tyckte inte det passade in riktigt haha :')

Svar: Hahahah...jag förstår dig :)
Enna Jamakosmanovic

cecilia

Tack för tips! :D