Det här får du inte missa i Helsingborg 2021!

Vilka ställe måste man besöka när man är på besök i Helsingborg? Var ska jag äta frukost? Vilket är stans bästa latte? Vad kan jag göra på sommaren och vad kan jag göra på vintern? Idag kommer jag lista de bästa ställena att besöka när man är i Helsingborg som ni bara inte får missa. 
Har ni varit i Helsingborg? Är det något ställe som ni hade velat besöka extra efter att ni sett denna listan? Finns det någon annan typ av guide ni hade velat se? Vilken?
 
Var ska jag äta frukost i Helsingborg?
Vill man äta frukost ute någonstans som inte är hotell eller hemma hos någon så är det Conditori två systrar som gäller i vått och torrt. Mycket utbud av mackor och annat tillbehör som overnight oats till olika drycker till.
 
Klockan är 12 och det är dags för fika, var finns det bästa ställena? 
Nu tipsar jag kanske om stans bästa kaffe men även fast man inte är kaffeälskare så är dessa tre mina absoluta favorit ställen att fika på. Så det är ett måste att besöka. 
 
Bästa cappuccino
Helsingborgs godaste cappuccino hittar ni hos Cafe Nero på väla. Perfekt mycket skum och smakar väldigt gott. Och glöm inte lite kakao på toppen!
Bästa islatten
På sommaren är islatte ett måste och Conditori två systrar (Ödåkra)har stans godaste! Lagom mängd mjölk, kaffe och vanilj.
Bästa latten
Den godaste latten hittar ni hos Fahlmans i stan.  
Är lunch att föredra, då är detta mina top 2 tips!
Etoile, goda sallader och juicer. Perfekt för en lunch i solen.Ett annat mysigt ställe att besöka som erbjuder både fika, pizza, pasta och sallad är Paolos.
 
 
Vad kan man göra under dagen?
Förutom att äta kan det vara trevligt att få se och göra olika saker. Så här kommer några tips:
  • Gå en runda i stan

  • Besök Tågaborg och vikingsberg

  • Pålsjö skog

  • Sofiero slottsträdgård

  • Besök Brödkulturet och gå en promenad i skogen

  • Ramlösa brunnspark är så vackert
 
För shoppingälskaren är det det här som gäller när man är i Helsingborg!
 
Butiker i stan du måste besöka
I stan, kullagatan, finns det några andra butiker som vanligtvis inte finns på köpcentrum och som vi inte har på Väla. Mina absoluta favoriter är Belamihelsingborg, Egoo by Caroline, Trampolin, Made in Italy, Boutique Garanti och Stenströms. 
 
Butiker på Väla att besöka
Väla i sig är ju någonting man inte får missa när man är i Helsingborg, En massa fina ställen att sätta sig på och många härliga butiker. Några butiker jag gillar att besöka är Zara, Quinte, Systrarna Grene, Pandora, Lyxxa och Raglady. 
 
För en middag under sommaren
Förbi Tågaborgs området och mot Pålsjö skog finns det en massa tennisplaner och en god pizzeria, Bonasera. Det är så otroligt mysigt att sitta där en sen sommardag och ta en pizza eller pasta.
 
 

29
Malin

Åh hade verkligen kunnat tänka mig åka dit ❤️

Netti Starby

Så himla bra tips och dit måste jag besöka någon gång. Kramis <3

Svar: Ja, det tycker jag verkligen du borde :)
Enna Jamakosmanovic

Carro

Vilka härliga tips! Jag älskar att äta frukost ute och islayywn hade jag gärna testat! 🥰

Svar: Men ja!!
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Åh så himla bra tips!!

Svar: Tack :)
Enna Jamakosmanovic

Julia Svensson

Åh så himla bra tips!!

lisa

Tack för jättebra tips <3

Linnéa

Men åh vilken bra reseguide 🤩⭐️

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

Annie

Så bra tips! Mums för bakelsen :) *leer*

Pauline

vilket roligt inlägg! :)

Linda

vilket härligt inlägg! :D

Svar: Tack så mycket :)
Enna Jamakosmanovic

Alice

Vilka bra tips! Jag har bara varit i Helsingborg lite snabbt när jag uppträtt, men det är ju verkligen en vacker stad! <3

Svar: Men vad kul!
Enna Jamakosmanovic

dixiwonderland.com

Älskar såna här tips :D

Svar: Tack, kul du gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

Hanna

Men gud så gott 😍

Emelie Andersson

Vilka bra tips! 😍

Svar: Tack <3
Enna Jamakosmanovic

johanna

Åh vilka bra tips, jag bor typ 20 minuter därifrån men har inte besökt alla de ställena <3

Carolina

Vilket härligt inlägg! Inte besökt Helsingborg, men en stad jag inte har något emot att besöka :D

Svar: Men vad kul att höra!
Enna Jamakosmanovic

Carolina

Vilket härligt inlägg! Inte besökt Helsingborg, men en stad jag inte har något emot att besöka :D

Svar: Men vad kul!
Enna Jamakosmanovic

Louise

Åh låter ju underbart! 😊

ullie

mm så mummsigt
låter så hrligt
ha en fin sart på veckan kram

ullie

mm så mummsigt
låter så hrligt
ha en fin sart på veckan kram

ullie

att gå på deras brygga vid vattnet och hela stråkern därär ett Måste såå himla fint liknar smögenbryggan me alla båtar

sara

kul med en guide, hoppas man kan åka dit så fort denna pandemi har lagt sig :)

Svar: Men ja!
Enna Jamakosmanovic

Eva`s blogg

skall ha det i åtanken då vi besöker staden :)

Svar: Men vad kul!
Enna Jamakosmanovic

Ariel C

Så fint innlegg! Bra tips 😍

johanna

Åh vilka bra tips, jag bor typ 20 minuter därifrån men har inte besökt alla de ställena <3

Svar: Men vad kul, då kanske du får lite inspiration :)
Enna Jamakosmanovic

Frida

Kul inlägg! Har aldrig varit i Helsingborg men har pratat med min partner om att resa runt i Sverige lite mer, och då är det ju perfekt med tips :D

Svar: Ett perfekt stopp ju :)
Enna Jamakosmanovic

Caroline

mums så gott :D

Amanda (Swedish Passport)

Har aldrig varit i Helsingborg men om det blir som jag vill ska jag roadtripa lite i Skåne i sommar så ska helt klart spara alla bra tips i det här inlägget! :)

Svar: Roadtrip i skåne låter helt underbart!
Enna Jamakosmanovic

Johanna Utterberg

Vilka härliga tips i Helsingborg! :)