Är Megan Hess böcker så fantastiska som de verkar?

Megan Hess fantastiska böcker fyllda med mode illustration stod länge på min önskelista och för några år sedan fick jag mina två första böcker. Efter det började min kollektion att bli större och större. Idag skulle jag säga att jag har nästan alla, men är de verkligen så fantastiska som de verkar?
Megan Hess är en illustratör som har illustrerat för många kända modehus allt från Louis Vuitton, Prada, Tiffany & Co till porträtt för Vouge och The New York Times. Förutom det här har hon illustrerat 8 bästsäljande böcker som Paris och Coco Chanel. Dessutom har hon en egen barnbok serie. 
Böckernas fokus, är som nämnt mode, men böckerna har ändå haft olika syften. I New York och Paris böckerna delar hon med sig av hennes favoritställen att besöka samtidigt som man får ta del av hennes illustrerade tolkning av platsen. 
 
Elegance och Iconic består istället av 10 kända designers från Italien och Frankrike. I de får man några sidor med fakta om varje designer, som hur de startade, ikoniska saker för märket med mera. Ihop med några illustrationer. 
Tillslut har jag hennes 2 Coco Chanel böcker som består av magiska illustrationer samt fakta i hela boken som beskriver Chanel, hur hon började och varför hon började designa samt hela resan tills Karl Lagerfeld tog över. 
Vad tycker jag?
Jag älskar dessa böcker och de är verkligen en fröjd för ögat. Att samtidigt som man lär sig om något man älskar får man ta del av magiska illustrationer. Detta är en perfekt present för varje modeälskare och hur fin coffee table book som helst. Den enda nackdelen kan jag tycka är att ibland får man se samma illustrationer vilket gör att boken inte är lika värd att köpa. 
Har ni någon av dessa böcker? Är det någon bok ni hade velat ha?
fashion illustration - fashion inspiration - megan hess - modeböcker
16
Eva`s blogg

Dom verkar ju super kul, dock har jag redan en massa böcker i vår inredning men hade gärna haft dom oxå :)

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Får medge att jag aldrig ens hört talas om 🙈

Ajli Müller

Jag har inte någon av dessa böcker, men jag tycker på dina bilder att de ser väldigt vackra ut. Det är inte min sorts läsning, men en fröjd för ögat! Men känns inte som något för mig för jag vill ju inte ha böcker BARA för inredning. Mina böcker jag har framme som del i min inredning handlar om fåglar, Gud och om konst, hehe, för att det är mina "intressen" :)

Svar: Ja men precis, det har jag också!
Enna Jamakosmanovic

Ariel C

Er alltid kos med bøker! Jeg er ikke interessert i slike bøker i det hele tatt, men det er så bra det virkelig finnes en bok der ute for alle 🤍

Louise

Grymt fina böcker som inredning om inte annat 🤩

johanna

Jag hade lätt köpt de böckerna bara för att ha som inredning, de var sjukt fina <3

Svar: De är de värda!
Enna Jamakosmanovic

T’

Åh, dessa verkar intressanta! Aldrig hört talad om henne eller böckerna.

Svar: Då tycker jag du borde kika närmare på dem :)
Enna Jamakosmanovic

Annie

Läser nästan aldrig böcker, men riktigt fina! :)

ullie

fina böcker på dina bilder
ja men ja gillar ju mina chanel o dior så inte så fina som dina ha en fin torsdag

Celine

Aldrig hört talas om dessa innan faktiskt! Men de ser magiska ut!

Svar: Finns inget bättre sätt att beskriva böckerna på <3
Enna Jamakosmanovic

dixiwonderland.com

Har inte böckerna men tycker att de är jätte fina så jag hade blivit väldigt glad om jag fick en :D

Svar: Perfekt julklapp ju :)
Enna Jamakosmanovic

Sussi

Så kul att du lyckats fått ihop nästan alla. Himla fina som inredningsdetalj med :)

Svar: De är verkligen så fina :)
Enna Jamakosmanovic

Emilia

Jag har faktiskt spanat in några av hennes böcker. Tror att de finns på Illum på Emporia, om jag inte minns helt fel... De är verkligen så fina, både att kolla i och ha som dekoration i hemmet! :)

Svar: Ja, men det är verkligen så underbara <3 Visste inte de fanns i butik också :)
Enna Jamakosmanovic

Amanda (Swedish Passport)

Åh, de ser ju verkligen så himla fina ut :)

Frida

Jag har ingen av böckerna men de ser otroligt fina ut. Skulle nog kunna tänka mg att köpa ett par :)

Jossus Travelpics

Vilka fina illustrationer. Hade gärna haft en eller flera böcker.