Höstens modemål 2021

 Jag älskar att få sätta mig ner och tänka ut mina modemål för säsongen. Oftast vet jag vad jag är ute efter eller vad jag vill klä mig i men det ligger ju någonting kul i det att få skriva ner det. Lika kul det är som att dela med mig av det till er! 
Har ni några modemål för hösten? Dela gärna med er!
 Kläder
Jag har alltid så höga förhoppningar på mitt höstmode men jag lyckas aldrig nå dem riktigt. Det finns däremot några grejer jag har spanat in som jag inte har i min garderob men som gärna hade fått flytta in. Jag är däremot väldigt nöjd med kläderna jag har, det handlar bara om att styla om dem lite. Några saker som står på önskelistan är en vit stickadklänning, rutig brun kavaj samt kjol, trenchcoat i färgen vitt eller brunt och slutligen fina set att ha hemma. Utöver detta har jag en fin blommig blus som jag längtar efter att få bära, jag vill också använda kjolar så mycket det bara går. 
 
Färger
Denna höst vill jag fokusera på att blanda och använda så mycket beiga och bruna färger som möjligt. Jag tycker det är så lyxiga färger speciellt under hösten. Självklart stylar jag detta med våra klassiska färger vitt och svart. Förutom det här tänker jag att jag gärna vill använda mina blåa skjortor lite mer under hösten.
Detaljer
Har ännu inte riktigt tänkt igen specifika detaljer jag vill bära men jag har ju mitt nya Tory Burch bälte och jag hade gärna fått användning till det under hösten också. Jag tänker att man kan fortsätta styla det med kjol men också ihop med stickade klänningar. 
Skor
Jag har länge spanat efter ett par bruna loafer så det hade varit kul att ha, men tänker jag utifrån det jag har ska det bli kul att få använda knee high boots och mina beige samt vita sneakers. Däremot kommer jag dra ut på sommaren och använda öppna skor så länge det går.
 
Smycken
Jag har utökat min kollektion med lite nya pärlsmycken som jag hade velat använda, så precis som på min lista i början av året, vill jag använda mer pärlor. Mitt främsta mål, eller prioritering, är att sätta in nya batterier i min klocka!
Väskor
Inga nya väskor för min del men jag är mest excalterad över att få använda min By Malene Birger bruna tote väska. Jag brukar inte använda den under våren och sommaren då den känns höstig.
 
 
Smink
När det gäller smink håller jag mig alltid till det jag känner till, så det blir nog inget nytt till hösten. Mitt fokus kommer istället ligga på min hy och att ta hand om den både genom saker i mitt dagliga liv men också min hudvårdsrutin. 
 
19
Netti Starby

Det handlar verkligen om att styla plaggen man redan har och så smarta tips du har. Kramis <3

Svar: Exakt
Enna Jamakosmanovic

Petra Olsson

Fina tips och älskar skärpet 🤎

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

dixiwonderland.com

Jag har inga modemål. Kanske att engagera mig mer i mina outfits överlag haha.

dixiwonderland.com

Jag har inga modemål. Kanske att engagera mig mer i mina outfits överlag haha.

Svar: Spännande!
Enna Jamakosmanovic

Josephine Selin

Riktigt inspirerande! :)

Anonym

Riktigt inspirerande! :)

Carolina

Jag kan också vilja ha en mer höstig garderob eller höstig stil, men sällan jag orkar upprätthålla det. Har lite mer typiska höstplagg osv. som jag ofta använder hösttid, men jag använder dem även under andra årstider :)

Svar: Ibland är det kul att bara ha några specifika plagg för årstiden :)
Enna Jamakosmanovic

Sara

Riktigt bra tips! :)

Johanna Utterberg

Härliga modemål du har för hösten :)

Emilia

Brunt är ju så snyggt nu i höst!

Emilia

Brunt är ju så snyggt nu i höst!

Svar: Känns väldigt populärt nu också :)
Enna Jamakosmanovic

Elin

Brunt är ju så otroligt snyggt nu på hösten<3

Linnéa

Sååå himla bra och inspirerande inlägg - har typ samma färgpalett som dig 🤩❤️

Linnéa

Sååå himla bra och inspirerande inlägg - har typ samma färgpalett som dig 🤩❤️.

Celine

Brunt är verkligen inne just nu! Jag har blivit lite inspirerad av allt jag sett på jobbet på senaste så känner att jag behöver ordna en ordentlig brun/beige skinnjacka och något med päls också!

lisa

Vilka härliga modemål. Jag har faktiskt inga direkt men brunt och beige är alltid snyggt på hösten kram

Annie

Nä inte direkt några modemål ;) har mest på mig det jag vill :)
Brunt är inte min färg men olika toner av beige gillar jag bla :)

Svar: Härligt!
Enna Jamakosmanovic

Pauline

alltså älskar! :)

johanna

Smart med modemål <3