Tips för att känna dig mer elegant!

Jag tror definitivt att varje klädstil ger en viss känsla, ibland vissa klädesplagg mer än andra. Det kan därför vara bra att känna till några klädesplagg och accessoarer som direkt kan få dig att känna dig mer elegant till exempel. För mig, är det de här 5 sakerna som jag kommer prata om längre ner i inlägget, och ifall du har något liknande i din garderob, berätta gärna!
Blåa skjortan
Det är någonting med den blåa färgen, hur siluetten på skortan är sydd och kanske även skjortans rykte som får mig att alltid känna mig elegant när jag tar på mig den. Skjorta har ett litet rykte av att vara ett klassiskt klädesplagg, någonting som man bär på kontoret och i seriösa sammanhang, kanske är det det som får en att känna sig så elegant i den. Som ni ser, krävs det inte mycket styling för en skjorta, jeans räcker!
 Röda naglar
Neutrala färger är alltid väldigt elegant men det är någonting med den klassiska röda färgen som får mig att känna mig så mycket mer elegant. Rött symbolerar styrka och kraft, ser lyxigt och dyrt ut, vilket gör att röda naglara känns väldigt elegant och förknippas med det. 
 
Tröjan eller kappan över axlarna
Det kan inte bara vara jag som känner att det finns något otroligt elegant och snyggt med att bara enkelt slänga över en stickad tröja eller kappa över axlarna. Främst är det ett praktiskt sätt att bära det på om man är varm och inte orkar hålla i kappan, men det ger outfiten något extra, det gör den lite mer intressant. Ett perfekt styling tips för om man vill lägga till något till outfiten men inte vet riktigt vad. 
 Pärlsmycken
Pärlor är och kommer nog alltid vara någonting man associerar med överklassen, lyxen och även elegansen. Det gör att ett enkel pärlsmycken kan få ens outfit men också en själv att kännas lite extra elegant. 
 Kontrastfärgade skor
Ballerinaskor, sandaler, ja listan bara fortsätter, i kontrasterande färger som svart och beiget eller svart och vitt gör att skon känns lite mer elegantare. Varför? Den största anledningen är väl att det representerar märket Chanel, hon är känd för att ha designat en massa olika skor i just de färgkomibinationerna vilket har gjort att man känner sig väldigt elegant i dem. 
 
12
Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Så fint :D

Svar: Tack!
Enna

Netti Starby

Så fina plagg och detaljer som du känner dig extra elegant i. Kramis <3

Svar: Tack!
Enna

Linnéa

Sååå fina och bra tips. Röda naglar och läppar tycker jag gör det lilla extra 💫🌟

Svar: Men ja!
Enna

Eva`s blogg

så snygg väska :) classic style :) snyggt Enna

Svar: Tack <3
Enna

Malin

Så bra tips!! Blev verkligen så sugen på att måla naglarna röda nu direkt! 😍

C

Dessa tips är 10/10, håller verkligen med!

Svar: Men tack!
Enna

Annie

Tycker det är supersnyggt med röda naglar på andra men blir sällan av att jag målar mina egna röda. Blir mer neutrala färger :)

Bra inlägg<3

Svar: Jag gillar både röda och neutrala naglar :)
Enna

Pauline Hurtig

bra tips :)

Svar: Tack!
Enna

petra

Så bra tips , tack nu vet jag vilken färg det blir på naglarna :) kram

Svar: Vad kul :)
Enna

Denise

Så snyggt med röda naglar!

Svar: Visst är det?!
Enna

Sara

Bra och fina tips! Hoppas du haft en fin torsdag :)

Svar: Kul att du gillar tipsen <3
Enna

Carolina

Bra tips! Jag kan hålla med att jag har några kläder i garderoben jag mer eller mindre anser är mer elegant än andra och som jag helst använder vid finare tillfällen än till vardags 🥰

Svar: Vad kul att höra <3
Enna