Closing chapter 12 - December

Vilken härlig månad när jag tittar tillbaka. Många fina och mysiga stunder man kan minnas tillbaka på. 
 Vi fick uppleva lite snö under december månad. För att njuta lite extra blev det en lång promenad i skogen och även en snabb fika inne på Brödkultur 2.0. Deras varma choklad var otroligt god och i all decemberanda fick det bli en saffransknut.
På jobbet bestämde vi oss för att inleda december med en lussefika som de tydligen inte hade haft tidigare. Det blev väldigt lyckat och många tyckte det var så mysigt och gott.
Som jag hade längtat till detta. Att se Nötknäppare känns som en riktigt juldröm. I år köpte vi biljetter för att se den som spelas i Helsingborg. De som dansade var otroligt duktiga och det var en magisk show, men jag ska inte ljuga, jag hade lite högre förhoppningar men det beror kanske på var man framträder baletten. 
En och annan saffransbirka har avnjutits. Ett bageri nära oss gör de godaste saffransbirkorna att det nästan blivit en större craving än lussekatter. 
 Sen kom 24 december som startar igång tre dagars festligheter. Söndag innebar middag hemma med mamma, mormor och morfar (självklart Lexie också). Vi bjöd på middag och lite olika kakor till dessert. Vi delade sedan ut lite paket och bara hade det mysigt. 
Den 25 december bar det av till kusinerna för att fira med de och även deras kusiner. Det serverades hur mycket god mat som helst och vi hade det väldigt trevligt. Vi avslutade kvällen med att dela ut julklappar och sedan körde vi även ett spel innan vi åkte hem.
Julens festligeheter avslutades den 26 hos pappa där vi firade jul med kusinerna. Jämför med de tidiagre dagarna blev det lite mer traditionel julmiddag med kalkon, julkakor och även ostbricka. Vi delade ut julklappar, spelade julklappsspelet och pratade länge.
 Innan december helt och hållet tog slut ville jag baka lite saffranscones till frukost. Så mysigt och ett perfekt sätt att runda av månaden. på. Sista veckan har varit lugnt, jag har jobbat,skriva 2023 reflektioner och börja fundera på nya mål för 2024. 
7
Linnéa

Ah, sååå mysig december du haft 🌟❤️

Netti Starby

Vilken mysig månad du har haft och önskar dig gott nytt år. Kramis <3

Svar: Tack detsamma <3
Enna

Amanda (Swedish Passport)

Åh så många fina stunder, ser hur mys ut som helst! Och tråkigt att Nötknäpparen inte riktigt levde upp till förväntningarna, har en kompis som ser den varje år på Kungliga Operan och säger att det är årets höjdpunkt. Måste nog ta och följa med någon gång tror jag :)

Svar: Kan tänka mig att den är så mycket bättre! Bara lokalen gör mycket tror jag för upplevelsen :)
Enna

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Du har verkligen haft en härlig decembermånad. Sen att se Nötknäpparen måste onekligen varit riktigt kul. Det skulle jag också velat göra. Sen så mycket mys ni haft tillsammans med jobbet också.

Svar: Det har verkligen varit en fin månad :)
Enna

Mirre

Så mysigt ni haft det i jul och så fin outfit. Må så gott

Denise

Så många mysiga bilder! Gott nytt år 🥳

Svar: Tack!
Enna

Ajli

Jag tycker att det låter ljuvt! Jag har aldrig hört om en birka, saffran eller otherwise, så jag fick googla. Det blev jag också sugen på nu :)

Svar: Va?! Vad roligt att du fått veta något nytt då:)
Enna