Därför behöver du baslager - del 1

Hur skapar jag bra outfits samtidigt som jag får använding av alla mina kläder? Mitt svar, du behöver skapa bra baslager. 
Genom att skapa baslager utifrån ens egna garderob kan man enklare skapa bra outfit formulas och i sin tur outfits man alltid kan vara nöjd med. 
Hur ser dina baslager ut?
 Vad är baslager?
Jag gillar att definiera baslager som en överdel och en nederdel som är rätt neutral. Dessa klädesplagg är oftast viktiga baskläder från din basgarderob, vilket gör det enklare att styla outfiten. Baslagret gör att du endast behöver lägga till 1-2 lager till. Antingen en accessoar eller ett tredje klädesplagg. 
 
Mina baskläder och i sin tur baslager gör att det är så mycket enklare att skapa outfits jag älskar. I detta inlägget tänker jag dela med mig av mina bästa baslager lite från olika årstider och i nästa ska jag styla dem. 

bas plagg - bas plagg tips - baselayer - basplagg - capsuel wardrobe
14
Emelie Andersson

Vilka bra tips, aldrig tänkt på de :)

Svar: Kul att inlägget uppskattas :)
Enna

familjenkaotisk.blogg.se

Jättebra tips 😀

Svar: Tack!
Enna

familjenkaotisk.blogg.se

Jättebra tips 😀

familjenkaotisk.blogg.se

Jättebra tips 😀

familjenkaotisk.blogg.se

Jättebra tips 😀

Netti Starby

Jag tycker också att det är snyggast med enkla basplagg och så fina tips. Kramis <3

Svar: Tack!
Enna

Alice

Bra tips och inspiration! ^^

Svar: Men tack <3
Enna

Linnéa

Ja men blått är såååå fint, funderar på att köpa ett par ljusblå loafers som jag sett 💙

Svar: Låter helt underbart!
Enna

Lillan Kind

Tack för tipsen! Mitt baslager är svart topp och jeans😊

Svar: Kul att du delar med dig :)
Enna

Pauline Hurtig

så bra inlägg :)

Svar: Kul att höra :)
Enna

Celine

Håller med dig helt!!! De är de viktigaste plaggen i garderoben!

Svar: Så kul att höra :)
Enna

Jasmine

Tack för inspiration!

(Sent) Svar: Tack för din kommentar. :)

Kram

Annie

Fina tips! håller oxå med, baskläder är viktigast :)

Svar: Kul att du håller med :)
Enna

Tina

Tack för ett jättebra tips! Superfina tips på basplagg! 🤩 hoppas du får ett fint avslut på denna veckan och en toppen start på nya veckan fina du! Kram <3

Svar: Tack detsamma <3
Enna