5 favorit serier på Netflix just nu

Några favorit serier på Netflix från 2022 som definitivt kommer följa med mig in i 2023. 
2022 har definitivt varit ett år då jag börjat kolla på allt fler serier och jag har även lyckats hitta några av mina stora favoriter.  
Har ni sett någon av dessa? Vad är er favorit serie just nu?
Recension av tv-serie: The Recruit – för många lösa trådar
The Recruit
En helt ny serie på Netflix. Den handlar om Owen, spelad av Noah Centineo, en helt ny utbildad jurist som skaffar sig ett jobb på CIA. En av hans första uppdrag är att ta reda på, efter ett hot, om en tidigare tillgång på byrån tänkt avslöja hemligheter hon känner till vilket kan skada byrån och landet. Seriene blir allt farligare och mer inveklad men det lyckas hela tiden vara lite humoristisk vilket jag älskar.  S.W.A.T. - Rotten Tomatoes
S.W.A.T
Min stora favorit just nu är S.WA.T. Man får följa med på deras olika uppdrag och vad som är extra att följa deras taktik när de är på uppdrag och de olika verktygen de använder. Förutom det fastnar man väldigt snabbt för relationerna och är man ett stort fan av förbjuden kärlek så får man definitivt en smak av det här. 
 
One Of Us Is Lying (TV Series 2021– ) - IMDb
 
One of us is lying
Fem studenter får kvarsittning, alla från olika klickar, och fyra kommer ut levande. De resterande blir därefter anklagade för mord på den femte studenten. Man får följa de fyra studenterna som hela tiden försöker komma fram till vem som gjorde det och om någon skulle kunnat sätta det de. Men, hela tiden undrar de om den andre gjort det. Det har även kommit ut en andra säsong och så finns det böcker. 
Ginny & Georgia (TV Series 2021– ) - IMDb
 
Ginny & Gerogia
Ginny, Gerogia och Autin flyttar till en helt ny stad. Ginny försöker göra allt för att passa in och hon lyckas även skaffa vänner. Detsamma med Georgia. Allt Gerogia vill är att de ska få leva ett normalt liv, men så småning om börjar hennes förflutna att komma tillbaka och Ginny tar allt större avstånd från henne. 
Blood & Water (TV Series 2020– ) - IMDbSerien följer främst Puleng och Fiks. Efter att Puleng blev bjuden på en stor fest träffar hon Parkhurst High stora simstjärna, men efter en närmare anblick tror hon att det är hennes försvunna syster som blev kidnappad vid födseln. Det visar sig att det ligger så mycket mer bakom Fiks kidnappning och Puleng försöker hitta svaren. Seriens första två säsonger var riktigt bra och intressanta, men när de närmade sig slutet på säsong tre tyckte jag att det gick lite överstyr. Men fortfarande värt att se. 
 

12
Ullie

swat är alltid bra . mannen under trappan har du sett den ? jag är dålig på att kolla seier jag vill alltid ha avslut även i fall det är flera avsnitt

Svar: Det har jag inte men tack för tipset :)
Enna

Eva`s blogg

Alltid kul med tv/film tips tack :)

Svar: Vad kul att höra :)
Enna

Netti Starby

Tack för tipsen. Kramis <3

Linnéa

Åh tack för tipsen, precis vad jag behöver ❤️ Emily in Paris är ju min favvis 💫

Svar: Vad kul :) Den serien är ju också bra <3
Enna

Tina

Så roliga tips! Swat är jag sugen på att se🤩 ha en fin helg nu! Kram <3

Svar: Det tycker jag verkligen du borde :)
Enna

Annie

Så kul med tips! Har tyvärr inte netflix, kör Hbo istället :)
men alltid kul med inspo :)

Svar: Kul att du ändå gillar inlägget :)
Enna

Amanda (Swedish Passport)

Åh, har faktiskt inte sett någon av dessa så tusen tack för tipsen :)

Svar: Hoppas du hittar en favorit :)
Enna

Carolina

Trevligt med serietips. Ska absolut ta och kika på om det är något för mig. En av oss ljuger låter som en spännande serie 🥰

Svar: Vad kul att du gillar tipsen :)
Enna

Pauline Hurtig

åh tack för tips!

Emelie Andersson

Ginny & Gerogia Tittar jag på, så himla bra ☺️

Svar: Visst är dem?!
Enna

Jasmine

Tack för serietips! Jag har sett första säsongen av Ginny & Georgia och tyckte att den var helt okej.

(Sent) Svar: Tack för dina uppmuntrande ord. Roligt att du uppskattar att ta del av min bullet journal.

Kram

Sarah

Det finns mycket bra att kolla på :)

Svar: Eller hur :)
Enna