Klassiska höstkläder att investera i 2023

Hösten framhäver de strukturerade linjerna och minimalismen, ihop med genomtänkta detaljer. 
I dagens lista tänkte jag dela med mig av klassiska höstkläder som (egentligen alltid) är värda att investera i och ha i garderoben för en klassisk höstoutfit. I slutet av inlägget hittar ni självklart en lista med mina favoriter som finns i butik just nu.
Vilket är ett favorit höstplagg för en klassisk look?
 Beige trenchcoat
I detta inlägget vill jag verkligen specifisera mig på specifika klädesplagg och jag nämner därför (specifikt) den beiga trenchcoaten. Ni vet att jag älskar min vita (och det är ett elegant sätt att bära en trenchcoat) men för en enklare styling väldigt klassisk outfit så är den beiga trenchcoaten perfekt. Färgen är tidlös och lika så modellen om man väljer en mer strukturerad och figursydd variant med den perfekta längden för dig. Styla den med stickade klänningar i alla färger, kotymbyxor i svart och blått samt fina bruna halsdukar. 
 
Svarta kostymbyxor
Jag kommer alltid att slå ett slag för figursydda kostymbyxor som följer kroppen slutar vid anklarna. Det är en enkelt modell som därför blir enkel att styla. För mig är även kostymbyxorna ett sådant plagg som lyfter vilken outfit som helst. Styla dem därför med stickade tröjor, lady jackets eller en trenchcoat och polotröja. För basgarderoben så anser jag att de svarta kostymbyxorna är de man först ska satsa på då de är enklast att styla året om.
 V-neck tröjor
På mig personligen har jag alltid varit lite teveksam mot v-necks men när det är på en stickad tröja kan jag ändå vara okej med det. Den modellen jag tycker är bäst är när det har en liten krage. Jag pratade lite om denna modellen i inlägget om mina 4 favoriter för övergångsperioden. Tröjan ger en preppy och polished outfit samtidigt som den är mysig. Det går exempelvis utmärkt att styla den med svarta kostymbyxor och en beige trenchcoat. 
 
Vita kostymbyxor
Jag tycker definitvit att man kan fortsätta bära vita byxor så länge vädret tillåter. De dagarna det inte regnar, eller har regnat, kan man styla de med en neutral stickad tröja eller blus och kavaj för en fräsch höst outfit. Byxorna kommer att ljusa upp outfiten och samtidigt bidra med struktur och fina linjer. 
 
Svarta ballerina
Inget klädesplagg men tycler ändå det är värt att nämna ett par skor. Jag tycker att ett par svarta, enkla ballerina skor kan användas långt in på hösten. De bidrar med att balansera upp outfiten och få den att kännas lättare i jämförelse med alla tunga tröjor och kappor. Känner man att det blir kallt, så vågar jag säga att tunna, svarta, 15 denn, stumpbyxor är en fin detalj. 
Beige stickad klänning
Den stickade klänning har blivit en ny favorit i min garderob och jag tror att, satsar man på en tidlös design med lite detaljer så kan det blir ett väldigt klassiskt plagg i din garderob. Välj en i en ljusare färg för att skapa en härligt, krispig, brun outfit i antingen en kortare variant eller midilängd. 
 
Svart stickad klänning 
När det passar addera en svart stickad klänning för att kunna variera. Styla klänningarna med knähöga stövlar eller ballerina. Är det en midilång klänning, kan man kanske även styla med ankleboots. 
Lady jacket
Lady jackets, den eleganta tweed kavajen eller strukturerade koftan med detaljer. Båda klädesplaggen är klassiska och kan ses som tidlösa. Knapparna är oftast tidlösa, jackorna har en enkel modell och väldigt neutrala detaljer. Trots det skapar de ett statement och kan enkelt stylas med kostymbyxor och ballerina. 
 

2023 - höst - höst 2023 - höstmode - klassisk - klassisk outfit - klassiskt mode
7
Eva`s blogg

Har själv köpt en massa nytt både skor o kläder fina saker du visar, ha en fin kväll

Celine

Ballerina å trench är ju såååå trendigt!

Svar: Ja!
Enna

Linnéa

Kostymbyxor, nått stickat, och en trenchcoat 👌🏻🌟

Pauline Hurtig

bra tips :)

Netti Starby

Så snygga plagg och jag gillar stickade plagg och kappor till hösten. Kramis <3

Svar: Tack <3
Enna

Thereselinneaaa

Så fina tips du kommer med! :) Jag lever i princip i leggings och mysiga tröjor nu under hösten, men skulle behöva uppdatera garderoben lite :)

Svar: Tack! Kul att inlägget uppskattas <3
Enna

Heléna

Jättefina bilder på dig och snygg outfit (som vanligt) Alltid lika roligt att läsa dina inlägg med olika tips! Stor kram 🤗❤️❤️❤️

Svar: Tack så mycket!
Enna