Bekvämlighet är ingen stil

"Jag vill vara bekväm". En vanligt förekommande mening hos någon som ska beskriva stilen man drömmer om. 
Många faktorer ligger bakom tanken att skapa sig sin dröm stil och att vara bekväm är bara en del av det, och inte hela paketet. 
När man skapar sig sin dröm stil finns det många perspektiv att titta på och många faktorer att ta i beaktande. Vad jag tror är väldigt vanligt att höra är meningen "jag vill vara bekväm". Utan att problematisera det för mycket, vill jag poängtera att bekvämlighet att tappat lite sitt syfte i dagens samhälle när man skapar sig sin dröm stil. När du hör ordet bekväm, vad är det första du tänker på? Förmodligen är det ett par mukisbyxor, en mysig stickad tröja och sneakers. Problemet här blir att bekvämlighet blir ett sätt att klä sig på eller se ut, istället för en känsla
 
Stil handlar främst om hur du ser ut. När du ska identifiera stilen du drömmer om, ska du främst benämna färger, material, kläder osv Att vara bekväm borde vara underförstått. Minimalistisk stil, klassisk stil, trendig stil, alla stilar kan vara bekväma så länge du hittar kläder som representerar den stilen och är bekväma. Förutom att kläderna faktiskt ska vara sköna att bära, vill jag tro att bekvämlighet handlar också om hur man själv mår i stilen man har. Det är en annan typ av bekvämlighet.
Definerar du din stil som bekväm kommer ögat automatiskt att dras till mjukiskläder, träningskläder osv för det är bekvämt. När du istället definerar din stil som klassisk, färgglad, minimalistisk osv, kommer ögat dras till den typen av plagg och ju mer du testar dig fram desto mer kläder kommer du hitta som faktiskt är bekväma men ändå representerar din stil. Genom att definera din stil på ett annat sätt kommer du se snygg och presentabel ut, och känna dig bekväm samtidigt. 
dream style - fashion - hållbart mode - mode - stil - thoughts
12
Netti Starby

Nu för tiden finns det så snygga plagg som dessutom är bekväma och det gillar jag. Bra tips. Kramis <3

Netti Starby

Nu för tiden finns det så snygga plagg som dessutom är bekväma och det gillar jag. Bra tips. Kramis <3

Mirre

Det är så sant, bekväm vill och ska man vara i det man sätter på sig oavsett look. Jag vill inte känna mig ofin i snygga kläder heller. Det ska kännas som mn har mjukiskläder på

Mirre

Det är så sant, bekväm vill och ska man vara i det man sätter på sig oavsett look. Jag vill inte känna mig ofin i snygga kläder heller. Det ska kännas som mn har mjukiskläder på

Mirre

Det är så sant, bekväm vill och ska man vara i det man sätter på sig oavsett look. Jag vill inte känna mig ofin i snygga kläder heller. Det ska kännas som mn har mjukiskläder på

Svar: Sant ::)
Enna

Linnéa

Haha, bekvämt eller det jag trivs i är nog mina standardsvar så detta ska jag ta med mig :)

dixiwonderland.com

True! :D

Pauline Hurtig

Bra skrivet

Hannas krypin

Jag bor i mina träningskläder! Bekvämt är ledordet, haha.

Ajli

Jag vet inte riktigt vad jag har för stil, men jag vet inte vilken jag vill ha heller. Har några stilar jag väljer bort och inte trivs i, har plagg och outfits jag tycker är snygga... har definitivt inte obekväma, rent fysiskt, kläder utom om jag har klackar typ (är inte van, så det är automatiskt inte bekvämt just nu eftersom jag inte orkar "öva upp mig").

Orsakulla mamma vid 20 finporslin & pudelliv ä

Spännande tanke där.

Angelica

Så sant!