Mina modemål för 2022 och hur gick det med förra årets?

Jag älskar att få sätta mig ner och leta efter inspiration och en massa nya outfits att testa, därför blir det extra kul att få skriva er mina modemål för varje år. Hittills har jag nog inte gått tillbaka och tittat ifall jag uppnådde dem, så därför tänkte jag att det blir en riktigt bra start på inlägget. 
Klarade du dina modemål för 2021? Har du några modemål för detta året? Vilka ?
 
 
Hur gick det med målen för 2021?
För att förstå bättre kan ni läsa hela inlägget  men för att summera känns det 50/50. Vissa grejer har jag omedvetet gjort medans andra har jag inte lyckats med. Från min önskelista kunde jag bocka av myssettet som jag ville köpa, men resten är kvar. Det som står på önskelistan vill jag ska vara bra och genomtänkta köp och därför tar det lite längre tid att hitta tex den perfekta trenchcoaten. 
 
Jag var väldigt fokuserad på detaljer och att jag ville använda mitt Tory Burch bälte mycket mer samt mina pärlsmycken, och låt mig säga att det har jag. Bältet har fått mycket mer användning än hittills och mina pärlörhängen har blivit mina stora favoriter. Gällande smink hade jag ingen punkt, utan istället ville jag hitta en hudvårdsrutin och det har jag verkligen gjort. Min hudvårdsrutin har utvecklats, blivit bättre och jag har börjat komma in i en rutin att använda mina produkter. 
 
 
Kläder
Det känns alltid så svårt att sätta mål för hela året, oftast fokuserar jag på det första halvåret och vad det är jag vill bära. Jag är definitivt exalterad över att få använda min Stenströms poncho mer både under våren, sommaren och hösten. Den får allting att kännas väldigt klassiskt. Ett par vita byxor är någonting som jag verkligen kommer fokusera på och försöka hitta det perfekta paret då jag tror att det kommer hjälpa mig att få ihop mer ljusa outfits. Precis som förra året fortsätter jag leta efter en vit trenchcoat. 
Färger
Som jag skrev tidigare är min förhoppning att gå ifrån de mörkare färgerna, främst svart, för att bära mer ljusa outfits. Jag hoppas att när jag hittat ett par vita byxor jag gillar som passar mig, att jag lättare kan uppnå detta målet. 
 
 
Detaljer
Även fast jag är nöjd med att jag började använda mitt bälte mer vill jag definitivt försöka få in det ännu mer i mina outfits. Utöver det är jag väldigt sugen på att hitta en fin basker i en ljus färg och öronvärmare inför vintern.  
Skor
Just nu ska det bara bli skönt att slippa stövlar, dock älskar jag mina Uggs jag köpte för något år sedan, de får vintern att kännas så mycket härligare ihop med min vita kappa. Det som står på min önskelista är bruna läder stövlar gärna typ Ralph Lauren, men har inte hittat några som passar mig än.  
Smycken
Det här är nog första gången jag känner att jag har en komplett smyckeskollektion, självklart har jag spanat på några smycken som ett pärlhalsband och tennsarmband (tror jag det heter) som är jättefint men inget jag känner jag behöver. Jag vill definitivt fortsätta med målet från 2021 att använda mina pärlörhängen mycket. 
 
Väska
Jag vet hur mycket jag älskar min svarta Tory Burch väska och bruna Guess så jag kommer fortsätta använda dem mycket. Däremot hade jag velat använda en rosa väska jag har och gärna under sommaren. Tror det hade gjort en vit klänning mycket fräschar än en brun väska. Grejen är att det blir två helt olika stilar vilket gör mig kluven. På min önskelista står en vit/beige väska!
Smink
I år har jag bestämt mig för att hitta min signatur färg på läppstift/läppglans. Jag har ett läppglans från Max Factor men jag vill testa några andra och se vilken som blir min favorit. Har ni tips på någon bra?
elegant mode - fashion goals - fashion inspiration - modemål
26
Celine

Detaljer i mina outfits måste jag också bli bättre på! Jag är inte alls särskilt bra på det!

Annie

inget bra tips, använder sällan läppglans ;) *ler*
Ha en fin tisdag :)

Flisan

Snygga uggs :)

Svar: Tack!
Enna

Pauline Hurtig

vilket roligt inlägg :D

Svar: Kul att det uppskattas <3
Enna

Linnea Kinis

Kul med mode-mål. Jag hade att jag inte skulle bära så mycket svart och det har jag lyckats med:)

Louise

Åh underbart med mode mål! 💕

Denise

Älskar smycken och väskor! 😊

Svar: Jag med!
Enna

Carro

nej men vilken rolig lista!

Svar: Kul att du gillar den!
Enna

Frida

Kul lista! och du har alltid så fina outfits så det ska bli spännande att få fortsätta se nya outfits i år också <3
Jag älskar ju mörka färger på läpparna eller riktigt lysande rött

Ajli

Vad roooligt! Modemål brukar jag ha, eller typ utseendemål för jag kan för lite om mode för att riktigt kunna göra riktiga val. I år ska jag VÄGRA bära för små kläder och så har jag lite hopp om att börja rotera mer bland smycken, jackor och accessoarer då jag ofta har bara samma varje dag annars :)

svar: Något ganska nytt men ganska billigt, så just nu lutar det åt en Dacia Sandero, men vi får seeeee. Det är roligt att fundera dock!

Svar: Men vad spännande!
Enna

Amanda (Swedish Passport)

Åh så kul att få ta del av! Håller tummarna för att du når dina mål, och hittar de där perfekta plaggen du är på jakt efter :)

Svar: Men tack <3
Enna

Netti Starby

Klädmässigt har jag inga speciella mål för men vad roligt att du har det. Sånt är kul att kolla tillbaka på. Kramis <3

Svar: Kul att du gillar inlägget ändå <3
Enna

Thereselinneaa

Roligt att läsa! Själv har jag inga mode-mål 😊

Svar: Kul att du gillar det :)
Enna

dixiwonderland.com

Jag har inga modemål mer än att kanske inte lägga mer än 2000 kr på kläder i år 😅 Jag köper nästan aldrig kläder längre så det lär inte bli så svårt 😅

Svar: Hahaha :)
Enna

lisa

Du har alltid så snygga kläder och detaljer. Rolig lista :) Kram

Svar: Men tack!
Enna

Linnéa

Åh, så härligt inlägg, bra jobbat tycker jag 👏🏻 Själv brukar jag aldrig ge några löften, men ska kanske börja ⭐️

Svar: Vad kul att du gillar det!
Enna

Yasmine

Detta gör mig så taggad att verkligen börja tänka igenom inköp mer och få en mer enhetlig stil! Är på jakt eftee fina klassiska smycken, men har inte hittat npgra fina än. Eller jo men de är så dyra så får vänta lite mer hehe!

Svar: Vad spännande!
Enna

Hilma

Kul att få läsa! :) Mitt mål för detta året är nog att bära mer kläder som JAG vill.

Svar: Men ja! Det bästa målet som finns ju <3
Enna

Ulrika Webersköld

Du har verkligen så mycket fint . Alltid fina tips fina kläder o vovve me

johanna

Men åh, har aldrig ens tänkt på att man kan ha modemål.<3

Svar: Men ja!
Enna

Johanna Utterberg

Så kul och ta del av, hoppas du lyckas med dina modemål för året :)

Svar: Tack <3
Enna

Ann

I slutet av förra hösten så hade jag läppstift på mig för första gången på... fleeera år. Jag tror att det ska bli mitt mål för detta år, lära mig att använda färg på läpparna :)

Svar: Men ja! Vad kul!
Enna

Jossus Travelpics

Jag hade bara ett mål förra året. Att hitta en vinterjacka som både skulle vara varm och vara snygg, som du skrev ang. dina Uggs. Med kläder man älskar blir vintern härligare.
Dina Uggs var supersnygga. Hade gärna haft ett par i garderoben och låtit dom förgylla min vinter.

Svar: Hoppas du hittade en!
Enna

Emelie Andersson

Så himla fint och kul att ta del av ☺️

Svar: Kul att du gillar det!
Enna

Sara Ekman

Så kul att läsa <3

Ida

Så roligt att läsa och många fina bilder!! Härliga mål :D

Svar: Kul att du gillar det <3
Enna