7 saker att göra på Canva

Canva, programmet som alla content creators älskar att använda sig av men vad har de den till för?
Vad är det som är så speciellt med Canva och vad kan du använda det till för? Det kommer jag svara på i dagens inlägg. 
Använder du dig av Canva?
Canva är ett program som man kan använda sig av gratis men det går även att betala för att få några extra funktioner. Det är en grafisk designplattform som många använder sig av för att skapa presentationer och grafik till främst sina sociala medier. 
 
Skapa din basgarderob
I Canva har jag bland annat skapa min basgarderob. Det har gjort det möjligt för mig av visuellt se vad jag har och vad det är jag använder mig mest av som på så sätt blivit en del av min basgarderob. 
 
Instagram inlägg
Vill man ha ett tema i sitt flöde kan Canva vara ett perfekt sätt att skapa malla för sina instagram inlägg eller stories i ett visst färgtema som gör att det matchar resten av flöde. Det gör att man också kan göra sina instagram stories mer intressanta och interaktiva. 
 
Ditt CV
Behöver man lite inspiration över upplägget i ens CV eller vill ha lite mer färg så har Canva väldigt många olik mallar som du enkelt kan använda dig av. 
 
Moodboard
Skapa olika moodboards, vare sig det är för bloggen eller bakgrundsbild på mobilen. Det är väldigt enkelt att ladda upp bilder och placera dem efter eget tycke. 
 
Outfit formulas
Efter att jag satte ihop min basgarderob i Canva började jag även sätta ihop outfit formulas. Jag kunde enkelt använda mig av mina befintliga kläder och sätta ihop outfits innan jag testat de på. 
 
Media-kit & Brand-kit
Jag har tidigare pratat om att det kan som influenser vara användbart att ha ett Media-kit för att enklare introducera dig till möjliga partners. Canva är därför det perfekta stället att göra det på. Det finns även färdiga maller på detta. Ett brand-kit (kommer prata om det senare i år) är ännu en ska man enkelt kan sätta ihop. 
 
E-bok
Har du drömt om att släppa en E-bok? Då är Canva det perfekta sättet för att få den att bli visuellt fint. 
Du kanske också gillar:
 

blogg tips - bloggtips - canva - tips
7
Annie

Så kul att du tipsar! :)

https://siliiins.blogg.se/

Fina tips :)

dixiwonderland.com

Jag gör allt i Photoshop så har inte använt Canva men hört mycket bra om det :)

Svar: Kul att du har ett program du trivs med :)
Enna

Celine

Vi använder canva på jobbet och jag ÄLSKAR det! Så enkelt att använda och det funkar till allt!

Svar: Visst är det fantastiskt?! Älskar att det är gratis och enkelt att använda :)
Enna

Netti Starby

Det där måste jag kika närmare på då jag använder andra program. Kramis <3

Svar: Det tycker jag verkligen du borde :)
Enna

Anna

Å vilket bra inlägg. Visste inte om det programmet så det måste jag ju kika vidare in på =) Tack för tipset!

Svar: Men då tycker jag du ska kika på det :)
Enna

petra

Tack för fint tips,kram