How to find your classic & elegant style

Den klassiska (och eleganta) stilen, denna kvinnan har vi alla olika bilder av och vad denna stil innebär. För någon är hon mer romantisk medans för någon annan är hon mer sportig. Detta visar på att den klassiska ( men också eleganta) kvinnan finns i oss alla, hon ser bara ut på olika sätt. 
 Grunden till den klassiska stilen:
Som nämnt många gånger och som jag kommer fortsätta nämna finns det några grundläggande element som definerar den klassiska stilen. För det första ska kläderna gärna gå i de neutrala färgerna som vitt, beiget och svart. För det andra ska kläderna vara tidlösa, det vill säga du ska kunna bära dem idag men också om tio år. Det kan till exempel vara kläder som den vita skjortan, trenchcoaten och jeansen. 
 Hitta inspiration:
 
Likt som när du ska identifiera stil är det bra att leta inspiration när du ska identifiera din klassiska stil.
- Ta inspiration från filmer och serier, kanske identifierar du dig med Blair Waldorfs preppiga stil eller Audrey Hepburns mer enkla klassiska stil.
- Sök på pinterest och instagram i hastags eller på olika personer. 
- Ibland kan det vara bra att identifiera sin stil med en designer, för att på så sätt hitta plagg som är inspirerade av det märket men för ett lägre pris. Ett exempel kan vara Chanel som har ikoniska element som pärlor och tweed eller Burberry som är kända för sina trenchcoats. 
Några exempel är:
- Moderna klassiska stilen,  en klassisk bas med personliga kläder som är mer moderna, nutida och trendiga som till exempel den stickade västens (höstens trend). 
-60-tals/vintage klassisk stil, har en basgarderob som har klassiska och tidlösa plagg och adderar 60-tals/vintage plagg. 
- Romantisk klassisk stil, låt de klassiska plaggen få en romantisk touch. Som den vita blusen kan få volanger eller låt den klassiska svarta plisserade kjolen bli rosa. 
- Elegant klassisk stil, de perosnliga plaggen ska kännas mer lyxiga, extravaganta och statement än basplaggen. 
 
Liknande inlägg:
4 eleganta stilar
Hur hittar jag min stil? 
How to make high street look high end
blogg.se outfit - dagens outfit - elegant outfit - feminine outfite - klassisk - klassisk outfit - klassiskt mode - ljus outfit - sommar
17
Amanda (Swedish Passport)

Åh så intressant läsning! :)

Svar: Kul du gillar det :)
Enna Jamakosmanovic

dixiwonderland.com

Denna outfiten var som gjord för dig :D

Emilia

Så söt outfit! 😍

Linnéa

Oh, sååå himla fina looks 🤩
Önskar även dig en finfin måndag ❤️

Netti Starby

Så himla fin outfit som passar dig perfekt. Kramis <3

Annie

Passar dig :) jag tycker den stilen är mer åt det romantiska hållet :)
Hoppas Du får en fin vecka! :)

Svar: Tack!
Enna Jamakosmanovic

Ajli Müller

Du ser underbar ut! Älskar din kjol! Hehe, jag tror dock inte att det bor någon klassisk kvinna i mig ;)

Ja, det är jätteroligt :D Älskar att jobba.

Celine

När jag handlar nu för tiden så försöker jag verkligen satsa på basplagg som jag vet att jag kommer använda länge! Mycket mer värt att lägga pengar på sånt och så blir det mer classy <33 Så bra tips!

Svar: Det gör jag också! Så bra <3
Enna Jamakosmanovic

Ida

Så himla bra tips och intressant inlägg!! Superfin outfit också :D

Svar: TACK!
Enna Jamakosmanovic

Sara

Vilket söt outfit :)

Hilma

Du är så fin vännen <3

Svar: <3
Enna Jamakosmanovic

Pauline

så fin! och så bra tips :)

Johanna

Åh, du har så sjukt många bra tips <3

T’

Så intressant inlägg! Så himla fin outfit! Jag kan ingenting om mode.

T’

Så intressant inlägg! Så himla fin outfit! Jag kan ingenting om mode.

T’

Så intressant inlägg! Så himla fin outfit! Jag kan ingenting om mode.

Svar: Kul du gillade inlägget ändå :)
Enna Jamakosmanovic

Johanna

Åh, du har så sjukt många bra tips <3